Recent am coordonat realizarea unui sondaj de opinie în rândul ziariştilor din Bruxelles-ul european. Un articol pe aceasta tema a fost publicat azi pe EurActiv la adresa: EurActiv survey reveals shift in focus of EU media.
În trecut corespondenţii de Bruxelles profitau de proximitatea geografică, erau primii care aveau informaţia şi astfel se justifică în mare parte prezenţa lor in capitala Europei. Acum, tehnologia modernă, şi în special internetul, au făcut ca ziariştii de aici să aibă un alt profil. Ei trebuie să ajungă repede la ştirea instituţională, să o comenteze, să o analizeze pe toate feţele şi doar apoi să o transmită sediului central pentru publicare.
Sunt mulţi în Bruxelles care se simt frustraţi că ceea ce trimit ei spre capitale "nu prinde", "se vinde greu", "e tehnic", dar cred că adevărul este undeva pe la mijloc. Este nevoie de a localiza informaţia europeană şi de a comunica strategic. A trecut timpul când un reprezentat al regiunilor, primind un document de 100 de pagini în engleză, îl trimite automat colegilor din ţară, fără să se uite atent peste document. Expertul european, trebuie să citească textul respectiv, să înţeleagă în primul rând el ce se doreşte cu acel document, să filtreze dacă este ceva important pentru regiunea de unde vine şi apoi să scrie 10-20 de rânduri în limba sa maternă despre această inţiativă. Iar în plus trebuie să recomande acţiune sau nu din partea factorilor de decizie. Credeţi-mă altfel vor merge lucrurile dacă va exista o astfel de abordare.
Dan LUCA / Bruxelles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu