marți, 28 februarie 2012

Social media – noua piaţă a locurilor de muncă

Cu investiţie zero, sau aproape zero, specialiştii HR explică cum îşi recrutează mai nou angajaţii – “Una dintre principalele «probleme» în recrutare şi în derularea unui interviu este tocmai aceea de a obţine informaţii valide şi necosmetizate de la exact cel care este cel mai interesat să se prezinte într-o lumină mai bună. În afară de acest beneficiu, analiza cercului de prieteni şi a gradului de activism social spune o mulţime de lucruri despre cineva, de exemplu dacă este o persoană populară, dacă şi ce «share»-uieşte cu prietenii, locurile pe care le-a vizitat, impresiile pe care le comunică, lucrurile care îi plac. Pe LinkedIn, de exemplu, din simpla observare a grupurilor de discuţie în care cineva este înrolat se pot trage concluzii consistente privind profilul profesional”, părerea lui Sorin Faur, director human resources&outsourcing services în cadrul firmei de audit şi consultanţă fiscală BDO.

Sunt companii care postează informaţii despre locurile vacante direct pe reţelele sociale, iar cu ajutorul acestora, anunţul ajunge direct la ţintă.

Un studiul BestJobs arată că 33% dintre angajatori verifică profilul unui posibil viitor angajat înainte de interviu, iar datele colectate sunt foarte relevate pentru angajare, însă, în acelaşi timp, 28% din angajatori sunt interesaţi de activitatea în social media a candidatului, fără ca aceasta să influenţeze recrutarea.

Dezavantajele care pot să apară în astfel de recrutări sunt eliminate dacă procesul este completat de metodele tradiţionale de intervievare care sunt mult mai obiective.

"În ceea ce priveşte candidaţii, 74% din aceştia susţin că preferă să îşi caute un loc de muncă prin intermediul site-urilor de recrutare, în timp ce numai 3% caută şi printre anunţurile postate în social media. Doar 19% din respondenţi afirmă că sunt sau au fost angajaţi în urma recrutării prin social media", declară Andreea Mihăescu, BestJobs.

Foarte bine subliniază Sorin Faur, fără prezenţa online a companiilor, acestora le-ar fi extrem de dificil să interacţioneze complet cu generaţia tânără, atât de preocupată de ceea ce se întâmplă în mediul virtual.

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu