Dacă
în prezent, în majoritatea cazurilor reţelele sociale sunt folosite pentru
comunicarea personală, informală, o altă situaţie în care acestea se
dovedesc utile este în comunicarea internă.
„Organizaţiile nu pot ignora reţelele
sociale şi nu pot alege dacă să aibă sau nu social media în companii. Pentru
generaţiile care se angajează, social media nu este ceva nou. Este parte din
comportamentul lor, în felul în care comunică cu ceilalţi", a explicat Steve
Doswell, preşedinte al Federaţiei Europene a Asociaţiilor Comunicatorilor de
Business (FEIEA), conform unui material publicat recent de Adevărul.
Sunt într-adevăr încă multe companii în
care, după cum explică şi specialistul, folosirea reţelelor sociale nu este
permisă, asta depinzând de flexibilitatea
persoanelor din conducere, care de obicei au peste 40 de ani şi nu sunt la fel
de familiare cu social media.
Schimbarea echipelor de conducere cu oameni
care au crescut cu reţele sociale, aşa numiţii „digital natives“ (digitali
nativi) influentează percepţia generală şi cultura organizaţională a
companiilor, fiind mult mai deschişi către noile tehnologii. Tendinţa
utilizării social media în comunicarea internă este în creştere, dar evident
influenţată de natura activităţii, cea mai populară formă de comunicare
organizaţională rămânând totuşi cea
clasică, faţă-n faţă.
Interesantă idea sugerată de specialistul
în comunicare - „provocarea cu care se luptă social media este cum să
înlocuiască impersonalitatea dată de reţelele sociale. Atâta timp cât oamenii
vor vrea să întâlnească oameni, reţelele sociale vor trebui să copieze asta“,
adăugă specialistul. “Trebuie să
adopţi reţelele sociale, dar să păstrezi un echilibru cu alte medii şi
întotdeauna să respecţi vocea individului.”
Dan LUCA /
Bruxelles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu