duminică, 22 aprilie 2012

Comunicarea internă pe facebook


Dacă în prezent, în majoritatea cazurilor reţelele sociale sunt folosite pentru comunicarea personală, informală, o altă situaţie în care acestea se dovedesc  utile este  în comunicarea internă.

„Organizaţiile nu pot ignora reţelele sociale şi nu pot alege dacă să aibă sau nu social media în companii. Pentru generaţiile care se angajează, social media nu este ceva nou. Este parte din comportamentul lor, în felul în care comunică cu ceilalţi", a explicat Steve Doswell, preşedinte al Federaţiei Europene a Asociaţiilor Comunicatorilor de Business (FEIEA), conform unui material publicat recent de Adevărul.

Sunt într-adevăr încă multe companii în care, după cum explică şi specialistul, folosirea reţelelor sociale nu este permisă, asta depinzând de flexibilitatea persoanelor din conducere, care de obicei au peste 40 de ani şi nu sunt la fel de familiare cu social media.

Schimbarea echipelor de conducere cu oameni care au crescut cu reţele sociale, aşa numiţii „digital natives“ (digitali nativi) influentează percepţia generală şi cultura organizaţională a companiilor, fiind mult mai deschişi către noile tehnologii. Tendinţa utilizării social media în comunicarea internă este în creştere, dar evident influenţată de natura activităţii, cea mai populară formă de comunicare organizaţională rămânând totuşi  cea clasică, faţă-n faţă.

Interesantă idea sugerată de specialistul în comunicare - „provocarea cu care se luptă social media este cum să înlocuiască impersonalitatea dată de reţelele sociale. Atâta timp cât oamenii vor vrea să întâlnească oameni, reţelele sociale vor trebui să copieze asta“, adăugă specialistul. “Trebuie să adopţi reţelele sociale, dar să păstrezi un echilibru cu alte medii şi întotdeauna să respecţi vocea individului.”

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu