Dacă este să
analizăm rezultatele unui recent Eurobarometru,
unul din cinci români consideră că este foarte bine sau bine informat pe teme
europene, în timp ce trei din patru români cred că sunt slab sau foarte slab
informaţi la acest capitol. Cu toate acestea, fenomenul are aceeaşi
amploare şi în celelalte state membre.
Televiziunea
rămâne principala sursă de informare pentru cetăţenii europeni. Dacă în
ceea ce priveşte informarea pe teme europene din surse online sau Radio nu
prezintă diferenţe majore între statele UE, românii consideră presa scrisă o
sursă mai puţin importantă – doar unul din opt declară că găsesc în ziare
chestiuni legate de Uniune.
Studiul
abordează şi tema Strategiei Europa2020, despre care românii cred că modernizarea pieţelor de muncă în vederea
creşterii nivelului ocupării forţei de muncă ar fi cea mai importantă măsură.
La acestea se adaugă în orginea importanţei, iniţiativa de "a îi ajuta pe
cei săraci şi excluşi social şi a le permite să joace un rol activ în
societate" şi “sprijinirea unei economii care utilizează mai puţine
resurse naturale şi emite mai puţine gaze cu efect de seră”.
Evident,
românii şi-au manifestat şi cu această ocazie interesul în privinţa
libertăţilor de circulaţie, dreptului de a locui, de a învăţa şi a munci în
celelalte state membre UE.
Dan LUCA /
Bruxelles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu