luni, 4 iunie 2012

Dimensiunea socială şi “profitul real”


„Nu va exista o creştere a valorii economice sustenabile dacă nu se va investi în acelaşi timp în dezvoltarea personală şi în valoarea adăugată pe care o aduc oamenii“ – spunea fondatorul Danone, Franck Riboud, încă de la începutul anilor 1900, conform unui recent material publicat de Richard Branson.

Povestea de mare succes recompensată cu premiul Nobel pentru Pace, “demonstrează cât de puternică poate fi o idee bună. Şi multe aspecte ale acestui model Grammen Danone poate fi aplicat şi altor afaceri existente”, profitul urmând să apară în final, indirect.

Sfatul de a utiliza resursele existente pentru a produce o schimbare, lucrând cu oamenii din companie, cu produsele, chiar şi cu furnizorii iniţiali, este o variantă mult mai simplă şi iată că şi una de succes pentru dezvoltare.

Sprijinirea comunităţii şi a mediului în care îşi desfăşoară activitatea este o tendinţă mult valorificată în prezent chiar şi de companiile care urmăresc obţinerea de profit, nu doar de cele care au scopuri specifice, încadrate în categoria non-profit.

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu