Dacă în cazul companiilor multinaţionale, profilul
angajaţilor este “prescris” de compania-mamă, în cazul unui business de start,
pe lângă recrutarea în funcţie de specificul tehnic al poziţiilor, specialiştii
recomandă ca “dinamismul, forţa, curajul, tenacitatea cu care trebuie să
acţioneze o companie la început de drum sunt doar câteva dintre
caracteristicile care se transpun în competenţele ce se vor adăuga la profilul
viitorilor angajaţi”.
Capacitatea fondatorilor de a
permite angajaţilor “libertatea
de a veni cu idei inovative”, va fi un atuu pentru companie. “Profilul
persoanei doritoare de a lucra într-un start-up este mai aproape de profilul
unui antreprenor, unii dintre ei pot fi chiar antreprenori în devenire, iar
munca într-o astfel de companie nu constituie decât un pas înainte spre acest
obiectiv”, spune Laura
Pissea, autoarea matrialului din Cariere.
Persoanele flexibile, cu
iniţiativă şi un grad de independenţă peste medie, care nu au nevoie permanent
de trasarea unei direcţii, sunt cele mai potrivite pentru succesul unui
start-up. Acestea nu au nevoie decât să ştie clar obiectivele companiei şi au
capacitatea de “a găsi calea către atingerea acestora chiar fără a ştii o
metodă clasică, sau a avea o procedură clară”. „Un start-up are nevoie de
REZOLVATORI!”
Cerinţele tehnice fiind
îndeplinite, reţeta reuşitei mai are nevoie evident, în plus, doar de optimism
şi gândire pozitivă. Toate pornesc însă de la nivelele superioare ale
organigramei şi trebuie să fie reflectate în cultura
orgaizaţională a companiei.
Dan LUCA / Bruxelles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu