miercuri, 22 august 2012

Angajatul multinaţionalelor vs. angajat în start-up


Dacă în cazul companiilor multinaţionale, profilul angajaţilor este “prescris” de compania-mamă, în cazul unui business de start, pe lângă recrutarea în funcţie de specificul tehnic al poziţiilor, specialiştii recomandă ca “dinamismul, forţa, curajul, tenacitatea cu care trebuie să acţioneze o companie la început de drum sunt doar câteva dintre caracteristicile care se transpun în competenţele ce se vor adăuga la profilul viitorilor angajaţi”.

Capacitatea fondatorilor de a permite angajaţilor “libertatea de a veni cu idei inovative”, va fi un atuu pentru companie. “Profilul persoanei doritoare de a lucra într-un start-up este mai aproape de profilul unui antreprenor, unii dintre ei pot fi chiar antreprenori în devenire, iar munca într-o astfel de companie nu constituie decât un pas înainte spre acest obiectiv”, spune Laura Pissea, autoarea matrialului din Cariere.

Persoanele flexibile, cu iniţiativă şi un grad de independenţă peste medie, care nu au nevoie permanent de trasarea unei direcţii, sunt cele mai potrivite pentru succesul unui start-up. Acestea nu au nevoie decât să ştie clar obiectivele companiei şi au capacitatea de “a găsi calea către atingerea acestora chiar fără a ştii o metodă clasică, sau a avea o procedură clară”. „Un start-up are nevoie de REZOLVATORI!”

Cerinţele tehnice fiind îndeplinite, reţeta reuşitei mai are nevoie evident, în plus, doar de optimism şi gândire pozitivă. Toate pornesc însă de la nivelele superioare ale organigramei şi trebuie să fie reflectate în cultura orgaizaţională a companiei.

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu