Am fost extrem de impresionat de poveştile pe care le-am
citit despre viaţa românilor din “cartierul american al marilor inovaţii
tehnologice”. Numai în Silicon
Valley sunt cel puţin 20.000 de români care contribuie la dezvoltările ce
marchează istoric lumea, fie că lucrează în high-tech, domeniul juridic,
imobiliar sau educaţie.
“Hollywood-ul pentru antreprenori”, aşa cum îl numeşte
tânăra clujeancă Anda
Gânscă oferă multe oportunităţi, este loc pentru cei bine pregătiţi şi
talentaţi. La 23 de ani, după ce a absolvit Stanford, aceasta a muncit într-o
companie rusească, dar a reuşit şi să îşi facă propria afacere.
Tipic continentului american, românii învaţă acolo să fie
puternici, învaţă din eşecuri – considerând chiar şi falimentul un picior în
fund pentru a merge înainte cu mult mai mult curaj.
Dacă luăm cazul Microsoft, limba română este a doua limbă
vorbită în interiorul companiei, acolo lucrând între 400 şi 500 de români,
conform estimărilor. Comunitatea românească obţinând o mai mare
vizibilitate de la vizita pe care a făcut-o în 2007 Bill Gates în România.
Şi dacă vorbim de
vizibilitate, trebuie să amintesc de un alt nume românesc cunoscut în Bay Area
– Georgiana Comşa – fondatoarea Silicon Valley PR, o companie de PR care
gândeşte strategiile de comunicare ale marilor companii americane.
Dacă un profesor universitar
spune că poate obţine în America un salar între 100.000 şi 250.000 de dolari pe
an, atunci, evident, decizia de a nu se mai întoarce să muncească în ţară este
uşor de luat.
Deşi departe de ţară, falimentarea restaurantelor cu
specific românesc ar putea fi o dovadă că românii-americani nu tânjesc prea
mult după gastronomia românească.
Dan LUCA / Bruxelles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu