vineri, 2 noiembrie 2012

Antreprenorii români şi frica de faliment

Conform unui studiu recent, doar 17,5% dintre români ar avea curajul să deschidă o afacere. În cazul în care ar face-o, ar opta pentru un magazin alimentar.

Conform aceluiaşi studiu, 67,3% dintre românii care îşi doresc o afacere personală se bazează pe faptul că au identificat oportunităţi pe piaţă, însă există şi o categorie de români care optează pentru o afacere doar pentru că nu au un alt mod de a câştiga bani.

Parcă neaşteptat la prima vedere este “procentajul intreprinzătorilor români care în faza iniţială demarării unei afaceri pe cont propriu au clienţi în alte ţări (exportatori), ceea ce plasează românii pe locul 4 în clasamentul global şi pe locul 3 între economiile bazate pe eficienţă”, după cum scrie HotNews.

Dacă bucureştenii par cei mai “întreprinzători”, femeile românce în schimb, sunt mai reticente în a-şi dezvolta propria afacere, preferând statutul de angajat.

Peter Barta, CEO al Fundaţiei Post Privatizare, mai adaugă ceva foarte important, de unde poate pornesc aceste rezultate “un fapt interesant legat de profilul antreprenorului român este acela că, din punct de vedere al calităţii managementului - şi aici mă refer în principal la planificarea afacerii, cu tot ceea ce implică aceasta - nu sunt diferenţe calitative semnificative între absolvenţii de studii superioare şi cei care nu au trecut prin facultăţi. Acest lucru reflectă faptul că, deşi sistemul naţional de educaţie a început să introducă elemente de cultură antreprenorială, acestea nu sunt suficiente la ora actuală pentru a conferi intreprinzătorilor o cunoaştere a modului în care să îşi conducă investiţia în sensul diminuării riscurilor. În aceste condiţii, cultura antreprenorială, deşi esenţială, rămâne, din păcate, la nivel de opţiune pentru intreprinzători".

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu