Conform unui studiu recent,
doar 17,5% dintre români ar avea curajul să deschidă o afacere. În
cazul în care ar face-o, ar opta pentru un magazin alimentar.
Conform aceluiaşi studiu,
67,3% dintre românii care îşi doresc o afacere personală se bazează pe faptul
că au identificat oportunităţi pe piaţă, însă există şi o categorie de români
care optează pentru o afacere doar pentru că nu au un alt mod de a câştiga
bani.
Parcă neaşteptat la prima
vedere este “procentajul intreprinzătorilor români care în faza iniţială demarării
unei afaceri pe cont propriu au clienţi în alte ţări (exportatori), ceea ce
plasează românii pe locul 4 în clasamentul global şi pe locul 3 între economiile
bazate pe eficienţă”, după cum scrie HotNews.
Dacă bucureştenii par cei mai
“întreprinzători”, femeile românce în schimb, sunt mai reticente în a-şi
dezvolta propria afacere, preferând statutul de angajat.
Peter Barta, CEO al Fundaţiei
Post Privatizare, mai adaugă ceva foarte important, de unde poate pornesc
aceste rezultate “un fapt interesant legat de profilul antreprenorului român
este acela că, din punct de vedere al calităţii managementului - şi aici mă
refer în principal la planificarea afacerii, cu tot ceea ce implică aceasta -
nu sunt diferenţe
calitative semnificative între absolvenţii de studii superioare şi cei care
nu au trecut prin facultăţi. Acest lucru reflectă faptul că, deşi sistemul naţional
de educaţie a început să introducă elemente de cultură antreprenorială, acestea
nu sunt suficiente la ora actuală pentru a conferi intreprinzătorilor o cunoaştere
a modului în care să îşi conducă investiţia în sensul diminuării riscurilor. În
aceste condiţii, cultura antreprenorială, deşi esenţială, rămâne, din păcate,
la nivel de opţiune pentru intreprinzători".
Dan LUCA / Bruxelles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu