“În noua eră, fiecare
poate conduce. Nu ai nevoie de o tastatură, ci de dorinţa puternică de a
schimba ceva”, spune Seth
Godin. O interesantă analogie între organizarea tribală şi marketingul în
lumea internetului, propusă de el, naşte câteva principii de bază pentru a crea
o mişcare:
1.
Transparența este singura ta opțiune. Oamenii care te urmăresc nu sunt proști și pot mirosi subterfugiu de
departe.
2. Mișcarea trebuie să fie mai mare ca tine - autorul unei cărți nu este o mișcare,
schimbarea unui obicei în societate este.
3. Mișcarea
care crește, prosperă. Un trib se dezvoltă încet, dar
sigur. În fiecare zi devine mai bun și mai
puternic. Nu renunța la el doar pentru că lucrurile nu se întâmplă așa de repede cum te-ai aștepta.
4. O mișcare se definește mai
clar în ochii celorlați atunci
când este comparată cu o mișcare
opusă sau cu status quo. Nu intra în competiție cu triburi asemănătoare! Alătură-te lor!
5. Exclude outsider-ul: Contează pe cine
incluzi în mișcarea ta. Contează la fel
de mult pe cine nu incluzi în mișcarea ta. Excluziunea este o unealtă extrem de puternică de loialitate
și atenție.
6. Nu încerca să desființezi pe cineva în procesul tău de dezvoltare, nu o să-ți aducă nimic bun.
Dan LUCA
/ Bruxelles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu