sâmbătă, 17 noiembrie 2012

Tabloul învăţământului românesc

Învăţământul românesc, “reformat” de fiecare ministru în funcţie din ’90 încoace, a buimăcit atâtea generaţii de elevi, studenţi şi părinţi, şi nu a ajuns încă la o formă care să ofere stabilitate, nici în privinţa curriculei, dar nici absolvenţilor după finalizarea studiilor.

Mentorul olimpicilor români la matematică, Radu Gologan, propunea recent orientarea după sistemul american, mult mai practic, care oferă informaţii mult mai puţine, însă care se fixează mai bine.

Americanii au înţeles, încă de acum 30 de ani, după cum spune profesorul că “elevii de astăzi nu mai pot fi bombardaţi cu informaţii inutile şi atunci se limitează la a le preda doar esenţialul. Aşa au ajuns să aibă atât vârfuri de excelenţă, dar mai ales o bază cu competenţe suficiente pentru funcţionarea societăţii”.

Pe lângă eliminarea noţiunilor care se consideră mai puţin utile, importantă este “introducerea unor noţiuni aplicabile şi în viaţa reală”!

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu