luni, 3 decembrie 2012

Potenţial românesc pentru start-up-uri de succes

Mark Pascarella sfătuieşte pe orice tânăr antreprenor “să se concentreze asupra lucrurilor la care se pricepe, să construiască o echipă extraordinară fără compromisuri în ceea ce privește oamenii și să se miște cât de repede poate”.

Iar după ce s-a ales ca şi domeniu o nişă promiţătoare, pentru a crea un start-up de succes la nivel global, “trebuie să aveți un produs de clasă mondială într-o piață suficient de mare cât să susţină un un start-up global. Ai nevoie de o echipă extraordinară care este cel puţin la fel de bună (în mod ideal mai bună) decât echipele concurenţilor din San Francisco, Boston, Berlin sau Bangalore. Trebuie să găsești metode prin care să fii mereu aproape de clienţi şi să comunici foarte bine la nivel intern. Trebuie să gândeşti strategic atunci când vine vorba despre dezvoltarea unui business. Global nu înseamnă sa te concentrezi simultan pe toate pieţele din lume. Este fundamental să înţelegi fiecare piaţă individuală, iar asta este cheia către succes”, spune Pascarella.

După vizita în România şi lucrând cu atâţia români, specialistul crede că “talentul tehnic”, nu lipseşte, alături de o puternică etică profesională. “Abilitățile de management, marketing și vânzări trebuie îmbunătățite. Cred că există foarte mult potențial aici, dar este nevoie de mai multe start-up-uri. Este singurul mod în care se poate dezvolta un ecosistem sănătos, pe termen lung”.

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu