joi, 13 decembrie 2012

Turismul (ne)apreciat

În timp ce vecina Bulgaria lucrează la un nou brand turistic, care intenţionează să prezinte ţara drept o destinaţie potrivită pentru tot parcursul anului pentru a atrage în special turiştii din patru ţări printre care şi România, România este scoasă din cataloagele tipărite de TUI.

Grecia, Turcia, Austria şi Cehia reprezintă principalii competititori ai Bulgariei în domeniul turismului, potrivit unei recente analize. Apreciată în special pentru preţurile accesibile şi serviciile turistice pentru sezonul estival, 80% dintre vizitatorii străini au fost mulţumiţi de vacanţa în Bulgaria şi 60% au revenit.

Dacă ne întoarcem la România, încă din 2006 tour-operatorul german a renunţat să mai aducă turişti, scoţând de asemenea din cataloagele sale de promovare staţiunile româneşti, nemulţumit de condiţiile de cazare, preţurile mari practicate de hotelieri, zgomotul şi lipsa curăţeniei din localităţi, dar în ultimii ani nici imaginea de ţară şi criza politică nu face ţara prea atractivă pentru străini.

România nu a dispărut total din promovarea online, iar în cataloagele tipărite apare cu opt hoteluri în cele difuzate de Thomas Cook Neckermann pe piaţa germană şi cu şase unităţi de cazare în cataloagele pentru piaţa poloneză.

Normal că asta nu e bine, dar oferta turistică românească trebuie îmbunătăţită din iniţiativă naţională, locală, avem atâtea exemple de oraşe europene care au aplicat idei interesante cu succes. E păcat să nu ne valorificăm potenţialul!

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu