Grecia, Turcia,
Austria şi Cehia reprezintă principalii competititori ai Bulgariei în domeniul
turismului, potrivit unei recente analize. Apreciată în special pentru
preţurile accesibile şi serviciile turistice pentru sezonul estival, 80% dintre
vizitatorii străini au fost mulţumiţi de vacanţa în Bulgaria şi 60% au revenit.
Dacă ne
întoarcem la România, încă din 2006 tour-operatorul german a renunţat să mai
aducă turişti, scoţând de asemenea din cataloagele sale de promovare staţiunile
româneşti, nemulţumit de condiţiile de cazare, preţurile mari practicate de
hotelieri, zgomotul şi lipsa curăţeniei din localităţi, dar în ultimii ani nici
imaginea de ţară şi criza politică nu face ţara prea atractivă pentru străini.
România nu a
dispărut total din promovarea online, iar în cataloagele tipărite apare cu opt
hoteluri în cele difuzate de Thomas Cook Neckermann pe piaţa germană şi cu şase
unităţi de cazare în cataloagele pentru piaţa poloneză.
Normal că asta
nu e bine, dar oferta
turistică românească trebuie îmbunătăţită din iniţiativă naţională, locală,
avem atâtea exemple de oraşe europene care au aplicat idei interesante cu
succes. E păcat să nu ne valorificăm potenţialul!
Dan LUCA /
Bruxelles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu