Pentru ca
angajaţii să se simtă importanţi, să
simtă că părerea lor contează, este binevenită organizarea unor discuţii
periodice şi modificarea pe cât posibilă acolo unde este cazul a aspectelor
nemulţumitoare.
Exit-interview-ul este o nouă metodă
pe care specialiştii o recomandă pentru îmbunătăţirea condiţiilor de muncă, a organizării
activităţii pe anumite departamente, sau la nivelul întregii organizaţii... şi,
nu ar fi exclus ca în urma acestor dezbateri, angajatul să se răzgândească în
privinţa demisiei.
Pentru
obţinerea de informaţii cât mai exacte privind motivul pentru care personalul
părăseşte firma, discuţia trebuie să fie confidenţială şi să se deruleze în aşa
fel încât angajatul să înţeleagă că nu îi vor fi afectate recomandările, ci din
contră va fi o sursă de evaluare a unor importante “aspecte precum: pachetul de
beneficii, eficienţa comunicării pe verticală şi orizontală, oportunităţile de
dezvoltare etc”. Bineînţeles participarea este opţională.
Dan LUCA
/ Bruxelles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu