Scott Edinger, fondatorul
unei firme de consultanţă, identifică cele trei elemente necesare unui bun
comunicator – evidenţiate cu mii de ani în urmă de Aristotel – Etos-ul,
Patos-ul şi Logos-ul.
″Etosul este,
în esenţă, credibilitatea ta – adică motivul pentru care oamenii ar crede în
ceea ce spui″, spune acesta.
″Patosul
înseamnă să stabileşti o conexiune emoţională –
ceea ce, în esenţă, este motivul pentru care oamenii cred că lucrurile
pe care le spui vor conta pentru ei. Dacă “tragem linia la sfârşitul zilei”,
patosul are cea mai mare influenţă asupra percepţiei pe care oamenii o au asupra
eficienţei în comunicare a liderului lor″, explica specialistul conform
materialului prezentat în Cariere.
″Logosul este
modul în care apelezi la simţul raţiunii al celorlalţi oameni – de unde şi
termenul de “logică”. Liderii din ziua de azi îşi folosesc punctele forte din
domeniile gândirii strategice, capacităţii de a rezolva probleme şi abilităţilor
de gândire analitică, iar în felul acesta ei exprimă idei logice în termeni
suficient de clari şi de convingători pentru a influenţa rezultatele pe care le
obţin prin comunicare″, ceea ce ″cuantifică″ în esenţă calitatea procesului de
comunicare.
Dan LUCA /
Bruxelles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu