joi, 5 iunie 2014

Imaginea digitalã e crucialã în procesul recrutãrii


E deja clar că profilele candidaţilor de pe reţelele sociale sunt un real CV atunci când se fac angajări. Dar cât de mult contează, explica un recent material publicat de Cariere, care prezenta rezultatele unui studiu realizat de Rogalski Damaschin Public Relations şi HR Manager, la care au participat 65 de specialişti în HR din România.

Mai bine de jumătate, mai precis 51,5%, dintre recrutori verifică în fazele preliminare paginile de profil ale candidaţilor. Studiul mai arată că ″84% dintre specialiştii în recrutare iau în considerare ce tip de informaţii împărtăşesc candidaţii, ce comentează şi ce fotografii aleg să publice. De asemenea, criticile la adresa foştilor angajatori nu sunt neglijate, un sfert dintre recrutori sunt atenţi la acest aspect, putând astfel descalifica candidaţii încă din prima fază de recrutare pe acest criteriu, conform celor declarate de 26,7% dintre specialiştii în HR. Mai mult decât atât, peste 40% dintre reprezentaţii de Resurse Umane accesează profilele de pe reţelele sociale non-profesionale (ex. Facebook, Twitter etc.) indiferent de poziţia pentru care recrutează, în timp ce doar 20% dintre aceştia verifică reţelele sociale doar pentru poziţiile de middle şi top management”.

După ce a avut loc intervievarea potenţialilor viitori angajaţi, 70% dintre angajatori recurg la poziţionarea candidaţilor după o prealabilă căutare Google.

Spunea cineva că “ştirea se naşte şi moare online” – şi iată încă un al domeniu în care online-ul e de bază. Publicăm anunţurile de angajare online, pe site-uri specializate, lansăm CV-urile tot online, iar în final, în majoritatea cazurilor, se decide ţinând cont de informaţiile culese de pe internet.

Se practică tot mai mult organizarea de interviuri care se desfăşoară online, şi/sau prin telefon şi candidatul primeşte jobul şi începe munca fără o întâlnire faţă în faţă cu şeful său.

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu