E deja clar că
profilele candidaţilor de pe reţelele sociale sunt un real CV atunci când se
fac angajări. Dar cât de mult contează, explica un recent material publicat de Cariere,
care prezenta rezultatele unui studiu realizat de Rogalski Damaschin Public
Relations şi HR Manager, la care au participat 65 de specialişti în HR din
România.
Mai bine de jumătate, mai precis
51,5%, dintre recrutori verifică în fazele preliminare paginile de profil ale
candidaţilor. Studiul mai arată că ″84% dintre specialiştii în recrutare iau în
considerare ce tip de informaţii împărtăşesc candidaţii, ce comentează şi ce
fotografii aleg să publice. De asemenea, criticile la adresa foştilor
angajatori nu sunt neglijate, un sfert dintre recrutori sunt atenţi la acest
aspect, putând astfel descalifica candidaţii încă din prima fază de recrutare
pe acest criteriu, conform celor declarate de 26,7% dintre specialiştii în HR.
Mai mult decât atât, peste 40% dintre reprezentaţii de Resurse Umane accesează
profilele de pe reţelele sociale non-profesionale (ex. Facebook, Twitter etc.)
indiferent de poziţia pentru care recrutează, în timp ce doar 20% dintre
aceştia verifică reţelele sociale doar pentru poziţiile de middle şi top
management”.
După ce a avut loc
intervievarea potenţialilor viitori angajaţi, 70% dintre angajatori recurg la
poziţionarea candidaţilor după o prealabilă căutare Google.
Spunea cineva că
“ştirea se naşte şi moare online” – şi iată încă un al domeniu în care
online-ul e de bază. Publicăm anunţurile de angajare online, pe site-uri
specializate, lansăm CV-urile tot online, iar în final, în majoritatea
cazurilor, se decide ţinând cont de informaţiile culese de pe internet.
Se practică tot mai
mult organizarea de interviuri care se desfăşoară online, şi/sau prin telefon
şi candidatul primeşte jobul şi începe munca fără o întâlnire faţă în faţă cu
şeful său.
Dan LUCA /
Bruxelles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu