Comisia Europeană a
realizat recent un studiu de impact
al Erasmus, ce își propune să analizeze efectele mobilităţii studenților
Erasmus și impactul programului asupra internaționalizării instituțiilor de
învățământ superior.
Peste 90% dintre elevii care au accesat programul de mobilitate au dorit
să câștige experiență de viață în străinătate, capacitatea de a dezvolta
abilități, cum ar fi adaptarea la alte culturi și îmbunătățirea abilităților
lingvistice. Doar după acestea vine motivaţia de a spori șansele de angajare în
străinătate, importante pentru mai mult de 85%.
Doar 14% din
studenții non-mobili nu a mers în străinătate deoarece nu au fost aleși pentru
a primi sprijin prin program, cu alte cuvinte, Erasmus este un program de
mobilitate mai degrabă neselectiv. Pentru mai mult de 50% din studenții
non-mobili, motivele pentru care nu merg în străinătate au fost incertitudinea
cu privire la costurile suplimentare, lipsa de resurse financiare și de
relațiile personale.
Mult mai importante
decât decizia tinerilor de a participa sau nu la programele de mobilităţi, sunt
rezultatele analizei care demonstrează că mai mult de 90% dintre elevi au
simţit o îmbunătățire în abilitățile lor, cum ar fi cunoașterea altor țări,
capacitatea lor de a interacționa și de a lucra cu persoane din culturi
diferite, adaptabilitatea, competență în limba străină și abilitățile de
comunicare. În plus, 99% din instituțiile de învățământ superior au
raportat o îmbunătățire substanțială a încrederii și adaptabilitate elevilor
lor după o perioadă Erasmus în străinătate.
Interesant este
faptul că și după cinci ani de absolvire, rata șomajului în rândul studenților
mobili a fost cu 23% mai mică decât pentru studenții non-mobile.
Despre Erasmus
am scris foarte mult și vă recomand și alte materiale:
Dan LUCA /
Bruxelles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu