Membrii
Parlamentului European folosesc social media pentru a afla opiniile alegătorilor
şi cerinţele pe care le pot înainta Comisiei Europene. Eurodeputații speră ca iniţiativa să îi ajute să pună în
dezbatere chestiunile cele mai relevante. Ei cer tuturor utilizatorilor online să precizeze preocupările lor, şi până în
prezent cele mai multe par a fi legate de climă și politicile energetice, șomajul în rândul tinerilor sau transparența în procesul decizional al UE.
Twitter nu este singurul instrument de social media utilizat de către deputații europeni. Julia Reda, un membru german al Verzilor Europeni, a lansat recent site-ul “What would you ask?” ("Ce ai întreba?").
Ceea ce este şi mai interesant este faptul că între timp, serviciul de presă al Parlamentului European se va transforma
în social media. Astfel instituţia nu va mai face publice rezultatele
audierilor prin comunicate de presă
scrisă. Se intenționează de asemenea utilizarea Twitter pentru actualizarea în timp real
pe tot parcursul audierilor, și a amplicaţiei „Storify”, ce include o colecție de declarații, „pastile” de știri și scurte articole, imediat după încheierea audierilor.
Inițiativa Parlamentului European în mass-media socială a început în 2010, când a organizat un curs de formare pentru deputații europeni, prin care să încurajeze utilizarea de aplicații web 2.0 pentru comunicarea și interacțiunea cu cetățenii, dar activitatea online a instituţiilor europene este mult mai vastă decât atât – fiecare politician poate avea propria pagină pe reţelele sociale, fie ea chiar şi „neoficială”, cu siguranţă o platformă care îi va asigura multe informaţii despre aşteptările alegătorilor.
Nu doar instituţiile
ajutã aleşii europeni în conectarea mai bunã cu cetãţenii. Recent am lansat
prin intermediul Institutului
EurActiv un serviciu menit sã ajute eurodeputaţii sã comunice mai eficient
cu experţii politicilor sectoriale europene.
Dan LUCA /
Bruxelles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu