Tot mai multe
dezbateri apar pe tema
comunicării Comisiei Europene pentru următorii cinci ani, pentru creșterea
legitimităţii instituţiilor europene. Kathleen
Garnett, descria care sunt mijloacele cele mai des utilizate pentru o apropiere
cât mai bunã de cetăţenii europeni în procesul de comunicare. Astfel, se
apelează din ce în ce mai mult la tehnologia actuală – clipuri promovate pe
Youtube, social media, broșuri frumos îngrijite, benzi desenate pentru copii,
evenimente locale pentru tineret, etc.
Totuși, în finalul mesajului,
Kathleen Garnett susţine că toate aceste metode sunt inutile, acordând acest
rol presei pan-europene, “singurul instrument capabil de a ajunge la un public
mai larg european”, spune aceasta.
Aș îndrăzni totuși
să cred că mesajele transmise publicului ţintă, mulate în funcţie de
caracteristicile acestuia trebuie să fie mult mai eficiente. În plus, nu putem
neglija interactivitatea
și transparenţa, beneficii pe care noile tehnologii le oferă. Asta nu
înseamnă că nu susţin dezvoltarea presei
pan-europene!
“În momentul de
față, majoritatea europenilor citesc, ascultă și urmăresc știrile așa cum sunt
prezentate de către mass-media naționale, ce au dovedit de mult timp, și din
nou, că afacerile europene nu sunt prioritatea lor”, mai spunea Kathleen
Garnett, ceea ce, din păcate este adevărat.
Dan LUCA /
Bruxelles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu