marți, 18 noiembrie 2014

UE. Presa pan-europeanã. Social media.


Tot mai multe dezbateri apar pe tema comunicării Comisiei Europene pentru următorii cinci ani, pentru creșterea legitimităţii instituţiilor europene. Kathleen Garnett, descria care sunt mijloacele cele mai des utilizate pentru o apropiere cât mai bunã de cetăţenii europeni în procesul de comunicare. Astfel, se apelează din ce în ce mai mult la tehnologia actuală – clipuri promovate pe Youtube, social media, broșuri frumos îngrijite, benzi desenate pentru copii, evenimente locale pentru tineret, etc.

Totuși, în finalul mesajului, Kathleen Garnett susţine că toate aceste metode sunt inutile, acordând acest rol presei pan-europene, “singurul instrument capabil de a ajunge la un public mai larg european”, spune aceasta.

Aș îndrăzni totuși să cred că mesajele transmise publicului ţintă, mulate în funcţie de caracteristicile acestuia trebuie să fie mult mai eficiente. În plus, nu putem neglija interactivitatea și transparenţa, beneficii pe care noile tehnologii le oferă. Asta nu înseamnă că nu susţin dezvoltarea presei pan-europene!

“În momentul de față, majoritatea europenilor citesc, ascultă și urmăresc știrile așa cum sunt prezentate de către mass-media naționale, ce au dovedit de mult timp, și din nou, că afacerile europene nu sunt prioritatea lor”, mai spunea Kathleen Garnett, ceea ce, din păcate este adevărat.

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu