luni, 27 aprilie 2009

Parlamentul European în campanie!


Comunicarea europeană se confruntă cu dilemele şi dificultăţile despre care am amintit în mesajele anterioare. Am insistat destul de mult până acum pe acest subiect, însă intrăm în curând în campania electorală pentru primele alegeri europene organizate simultan la nivelul celor 27 de membre UE şi consider că e bine sã discutãm pe marginea acestui eveniment prin intermediul blogului. Nu ca şi candidat, ci doar ca simplu cetăţean.

Campania de mobilizare la vot este un examen deosebit de greu, atât pentru cei direct implicaţi, cât şi pentru cei care realizează propriu-zis materialele campaniei.

După ce s-au căutat alegători în spaţiu, după lansarea campaniilor politice pe web, urmează campania pan-europeană de aducere la vot a celor 375 milioane de cetăţeni.

În ce va consta această campanie şi care va fi noutatea? Investiţiile sunt enorme, dacă ne gândim la instalaţiile 3D, de mărimi impresionante, prin care se doreşte explicarea influenţei majore asupra deciziilor europene ca urmare a implicării cetăţenilor, cabinele multimedia amplasate în Bucureşti şi Cluj, care îi invită pe alegători să îşi exprime părerea printr-un mesaj video, alături de panouri publicitare cu sloganul “Tu decizi!”.

Pentru ca să fie completă şi pentru ca mesajul campaniei să ajungă la toţi alegătorii, aceasta va beneficia şi de un spot radio şi TV, iar materialele online şi activităţile de PR nu au cum să lipsească din cea mai mare campanie din istoria Uniunii Europene.

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu