joi, 3 septembrie 2009

Comisia Europeană preocupată de primirea feedback-ului


Comisia Europeană transmite informaţii cetăţenilor, utilizând atât mediile tradiţionale, dar, din ce în ce mai intens, apelând şi la cele mai noi mijloace media. Sesizând riscul de a priva mulţi dintre cetăţeni de aceste informaţii, pe cei care nu beneficiază de avantajele oferite de cele din urmă, a invitat recent tările UE, împreună cu reprezentanţii media, să promoveze beneficiile societăţii informaţionale de înaltă tehnologie.

Se doreşte garantarea accesului pentru toţi cetăţenii europeni la noile tehnologii, în special pentru că astfel aceştia au posibilitatea de a participa activ la politica europeană, putând răspunde la acţiunile instituţiilor europene.

Deşi până acum domeniul educaţiei a fost lăsat în seama strategiilor adoptate la nivel naţional, de această dată, Comisia Europeană, la invitaţia Parlamentului European, se implică în domeniul mass-media. Interesantă este perspectiva de a adăuga curriculei şcolare cursuri de publicitate sau cinematografie, sau, la fel ca în Marea Britanie, unde elevii învaţă să socializeze în siguranţă pe internet.

Notabile sunt şi creşterile importante înregistrate la capitole precum “utilizarea internetului”, sau “posesia calculatoarelor performante, conectate la internet”, preţul devenind din ce în ce mai accesibil.

Deci, oamenii doresc să afle mai mult, important este să înţeleagă că, internetul poate oferi mult mai mult decât informaţie, având acum posibilitatea de a se face auziţi prin intermediul noilor tehnologii, o formă accesibilă de “participare la procesul democratic”.

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu