Specialiştii susţin importanţa cetăţenilor în sprijinirea brandului creat pentru promovarea ţării, lucru ce nu a prea fost luat în calcul – numărul românilor care au o părere proastă despre ţară şi concetăţeni nefiind de neglijat.
Este important însă a nu se confunda brandul de ţară, cu brandul turistic, deşi la noi s-au făcut greşeli în abordarea ambelor, şi nu mai insist pe discuţiile care au apărut după lansarea brandului turistic la Shanghai.
Dar aşa cum foarte bine sublinia Oana Marinescu, fost direcor general pentru diplomaţia publică în cadrul MAE, consultant în comunicarea strategică, “România poate fi promovată şi fără formule magice, prin diplomaţie publică. Aceasta permite ţintirea şi angajarea în dialog a unor publicuri din străinătate pentru a comunica despre România. Ea nu promovează o etichetă unică, generalizantă, adresată unei audienţe nediferenţiate, precum brandul de ţară, ci o diversitate de elemente, mesaje şi informaţii, ordonate strategic şi adaptate publicurilor vizate”.
Dan LUCA / Bruxelles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu