Trăim vremuri în care tot în mai multe cazuri se caută sprijin umanitar. ONG-urile din România apelează la varianta celor 2% redirecţionaţi. Pe ce criterii se alege oferirea semnăturii pentru anumite cazuri? – “fie le asociază cu branduri care se bucură de o mare credibilitate, fie le sunt foarte cunoscute”, spune Rodica Lupu, Manager Proiect caritabil.
Angajaţii care au ales să redirecţioneze acest procent din venitul lor, ştiu că acele sume pot fi utilizate fie pentru proiecte de mediu, fie pentru ajutorarea categoriilor de persoane defavorizate sau chiar servicii medicale, etc.
„Prevederea 2% presupune crearea unui parteneriat între cetăţean, autorităţi fiscale şi sectorul ONG, relaţie în care cetăţeanul este cel care ia decizia finală“, spune un director de companie. Însă, am putea extrapola beneficiile oferite de acest program guvernamental în programe de implicare şi ajutor, chiar şi pentru diaspora.
Sprijinirea înfiinţării “ONG-urilor de asistenţă care îşi desfăşoară activitatea în afara României” şi a “ONG-urilor pentru servicii locale” este crucială pentru o implementare coerentă. Aceste organizaţii nonprofit vor fi coordonate de “antreprenori sociali” – persoane care vin cu soluţii creative pentru cele mai importante probleme sociale ale momentului.
Atunci când evidenţiam prezenţa românească în cadrul ONG-urilor şi grupurilor de interes din capitala europeană, spuneam că sectorul neguvernamental a înţeles importanţa asocierii în reţelele europene pentru o mai mare credibilitate, coerenţă şi finanţări. Este bine că avem societate civilă, însă este necesară o mult mai mare vizibilitate a acesteia în ţară.
Dan LUCA / Bruxelles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu