Reijo Kemppinen, cu un trecut şi o importantă experienţă în comunicarea europeană, într-un interviu acordat EurActiv, vorbeşte despre declinul numărului de jurnalişti din capitala europeană.
Pe lângă diminuarea corespondenţilor publicaţiilor tradiţionale din motive ce ţin de criza financiară şi dezvoltările tehnologice, noile tendinţe în strategia de comunicare a instituţiilor afectează acest segment din ce în ce mai mult.
Dacă până acum un jurnalist tânăr avea nevoie de 6 luni pentru a se adapta mediului, acum nu numai că trebuie să se acomodeze imediat, dar are de realizat materiale care să se preteze atât formatului print, audiovizualului, şi mai ales pentru online. Astfel, adaugă Kemppinen, jurnalistul trebuie să devină mai rapid şi implicit este mai puţin profund.
În plus, se observă că reţelele sociale, gen Twitter, au devenit un mijloc de comunicare pentru instituţiile europene şi membrii acestora, care nu se mai rezumă la a-şi mediatiza activitatea doar pe site-urile personale, metodă ce în opinia sa ajută în relaţia cu audienţele naţionale.
Directorul General pentru Presă şi Comunicare al Consiliului European este de părere că apelarea la comunicarea online ar fi utilă mai ales în cazul ţărilor fără prezenţă în capitala europeană, caz în care corespondenţii la Bruxelles lipsesc.
Dan LUCA / Bruzelles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu