Aşa cum spuneam, “ştiinţa” afacerile europene e bine să se combine cu alte specializări în cadrul învăţământului superior, precum ştiinţele comunicării (la Universitatea din Gorizia), dar şi pe ideea MBA-ului de la UBI (pregătirea specialiştilor în administrarea afacerilor şi în lobby-ul european). Iată că sunt cazuri în care dubla specializare înseamnă o totală reorientare pentru unii.
Din dorinţa de a se alătura soţului său, la conducerea agenţiei de publicitate pe care el o înfiinţase, renunţând la medicină, Ana Iorga a urmat programul de MBA Româno-Canadian, obţinând două specializări în finanţe dar şi în marketing, pentru că aşa cum spune chiar ea, “începuse să prindă gustul comunicării”.
Dar acesta nu a fost decât începutul – cu tot ce învăţase pe parcurs, s-a înscris la un doctorat în neuromarketing – un instrument ce studiază reacţiile afective, senzoriale şi cognitive ale consumatorilor la stimulii produşi de mesajele publicitare, utilizând metode medicale de diagnostic precum EKG-ul sau RMN-ul. Dacă în perioada crizei rezultatele financiare ale agenţiei de publicitate sunt diminuate, cu siguranţă aplicarea neuromarketingului în activitatea acesteia vor face diferenţa pe piaţa românească.
Felicitări şi mult curaj celor care se gândesc la astfel de orientări!
Dan LUCA / Bruxelles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu