Criza de timp a cititorilor, combinată cu avantajele dezvoltarilor tehnologice, a condus spre un nou fenomen - revistele şi ziarele au început să publice şi în format electronic cărţile pe care le distribuiau împreună cu publicaţia.
Unii manageri s-au aliat cu instituţiile media pentru a eficientiza procesul de redactare a cărţilor. De pildă, Random House, una dintre cele mai mari edituri din SUA, colaborează cu publicaţia „Politico" pentru a scoate pe piaţă o colecţie de patru cărţi electronice despre cursa prezidenţială. Fiecare dintre acestea va avea între 20.000 şi 30.000 de cuvinte. „Cred că natura cărţilor se schimbă. Limita dintre articole şi cărţi este din ce în ce mai difuză", a explicat Jon Mechman, directorul Random House (după cum scrie Adevărul).
Există o concurenţă între cărţile tradiţionale şi cele în format electronic, acestea din urmă fiind mai puţin complexe, având un număr redus de pagini. Totuşi, sunt uşor de lecturat şi apreciate în rândul cititorilor.
Acum câteva luni, publicam şi online culegerea “Dilemele comunicării UE” lansată în 2009.
Dan LUCA / Bruxelles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu