sâmbătă, 18 februarie 2012

Self PR

Nu doar organizaţiile, persoanele publice sau marile companii au nevoie de PR. Specialiştii americani au publicat chiar şi o carte în care subliniază avantajele şi importanţa respectării câtorva reguli esenţiale de PR pentru ca orice candidat să poată avea succes pe piaţa muncii.

Am mai subliniat şi cu alte ocazii că în lumea reţelelor sociale în care prezenţa este obligatorie în multe categorii de joburi, trebuie creată cu foarte mare atenţie imaginea utilizatorilor, profilele astfel schiţate fiind adevărate cărţi de vizită.

Pe lângă corectitudinea în exprimare, "nu te duce niciodată la un interviu de angajare fără să te fi documentat solid cu privire la companie", îşi sfătuieşte Jessica Kleiman cititorii. "Nici noi, PR-iştii, nu abordăm niciodată un jurnalist fără să vedem ce articole a mai scris, care îi e stilul şi cum îşi alege subiectele", spune aceasta.

Refuzurile la aplicaţiile făcute, nu trebuie să dezamăgească. Nu înseamnă neapărat că nu eşti suficient de pregătit pentru postul pus la dispoziţie. Sunt cazuri în care chiar şi o prea mare experienţă sau o supracalificare pentru postul vacant, care atrage după sine o pretenţie mai mare de salarizare poate influenţa decizia angajatorului. "PR-iştii trimit uneori zeci de solicitări fără succes şi nu sunt decepţionaţi", spun autorii aceleiaşi lucrări. Perseverenţa şi pregătirea continuă sunt de neînlocuit. În PR relaţiile de colaborare trebuie întreţinute şi consolidate pentru că doar fiind "în centrul acţiunii" poţi fi la curent în orice moment cu tot ceea ce se petrece în domeniu.

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu