73% dintre respondenţii unui studiu realizat de KPMG la sfârşitul anului trecut, pe un număr de 9.600 de cititori din 31 de ţări, nu sunt dispuşi să plătească pentru a avea acces la materialele publicaţiilor online.
“Un alt studiu, realizat în urmă cu mai bine de doi ani de compania GfK pentru „Wall Street Journal Europe” în 16 ţări europene şi SUA, arăta însă că doar 13% dintre utilizatorii de internet erau dispuşi să plătească pentru informaţiile online: 8% ar fi acceptat o taxă în schimbul unui conţinut fără publicitate, iar 5% ar fi fost gata să plătească chiar şi pentru site-urile cu publicitate. Majoritatea surferilor îşi doreau să continue să folosească internetul în mod gratuit”, mai scrie autorul materialului publicat de Forbes România.
Tendinţa de creştere a acestor tipuri de servicii în oferta marilor publicaţii ale lumii este influenţată de dezvoltările tehnologice, pe de o parte, dar şi de motive ce ţin de problemele financiare din ultimii ani.
Dacă ne oprim asupra României, „Academia Caţavencu“, a fost printre pionierii care au încercat noul sistem, în anii ’90, când au introdus plata cu cardul pentru accesul pe site. „Ziarul Financiar“ ofereau gratuit iniţial doar o parte din articol, însă ulterior sistemul a fost dezactivat. O variantă a acestuia fiind lansată anul trecut - „ZF Exclusiv“– un serviciu destinat companiilor.
Dan LUCA / Bruxelles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu