duminică, 28 iulie 2013

Alegerile din Germania şi impactul asupra României


Dintr-un recent material publicat de Ziarul Financiar reiese că Angela Merkel, cancelarul Germaniei este “cel mai popular politician în majoritatea sondajelor de opinie, iar partidul ei conservator este mult în faţa concurenţilor în topul preferinţelor alegătorilor, deşi a pierdut o serie de alegeri regionale în ultimii ani. Cel mai recent sondaj de opinie publicat de revista Stern arată că alianţa formată de creştini-democraţii lui Merkel şi democraţii liberi ar primi 41% din voturi, faţă de 37% cât ar câştiga social-democraţii şi verzii”, asta înainte cu mai puţin de două luni de alegeri.

În campania pre-electorală, opoziţia insistă în Germania pe stabilirea unui salariu minim pe economie. În timpul mandatului Angelei Merkel, şomajul a ajuns la un nivel minim record, când alte state membre se luptă cu valori enorme ale acestuia.

Interesant de urmărit şi cifrele legate de relaţia economică româno-germană, influenţată de rezultatele deciziilor liderilor din Germania - “Germania ocupă locul trei la investiţii directe în România, cu un sold de 6,3 miliarde euro la sfârşitul anului 2011, sau 11,4% din total. Pe primele locuri sunt Olanda şi Austria. Germania este principala destinaţie a exporturilor româneşti, atrăgând 18,6% din acestea anul trecut. Exporturile au însumat 8,3 miliarde euro. Germania este, de asemenea, principala sursă de importuri pentru România, acoperind 17,4% din total în 2012. Importurile s-au situat la 9,5 miliarde euro. La începutul anului trecut în România erau înregistrate 18.884 de firme şi companii germane - locul doi după Italia – reprezentând peste 10% din totalul societăţilor cu capital străin”.

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu