Pe lângă dificultatea
de a exprima exact ceea ce doreşti, din lipsa contactului direct, în cazul
comunicării în mediul virtual, chiar
şi cele mai simple lucruri pot fi interpretate greşit de destinatar.
Preluând ideile
Harvard Business School Publishing Corp, un interesant material Cariere
descrie cum putem minimiza dezavantajele comunicării prin e-mail, telefon sau
mesaje postate pe reţelele sociale – “Înainte de a trimite un e-mail important,
roagă pe altcineva să-l citească, doar ca să te asiguri că nu va fi interpretat
greşit”. Mai mult, se recomandă cu tărie “ca în comunicarea virtuală să fie
folosite respectul, afirmaţiile pozitive şi exprimarea recunoştinţei, pentru ca
în acest fel să fie stabilite tonul cuvenit şi contextul potrivit”.
Nu doar relaţiile
pot fi afectate de tratarea necorespunzătoare a comunicării în mediul online,
ci şi imaginea personală, în general. Nu puţini sunt angajatorii care urmăresc
activitatea online a candidaţilor.
“Un studiu realizat
anul acesta în SUA, de Harris Interactiv pentru CareerBuilder (unul dintre cele
mai mari site-uri de job-uri din Statele Unite) ne arată că 43% dintre angajatorii
americani, care caută în prezent informaţii despre candidaţi cu ajutorul Social
Media, au găsit în aceste medii informaţii ce i-au determinat să renunţe
categoric la unii candidaţi, procentul fiind în creştere faţă de anul trecut”,
precizează revista HR
Manager. Atenţie deci!
Dar există şi
cazuri în care activitatea online a fost definitorie pentru angajare- “Candidatul
avea o imagine profesională adecvată; Profilul candidatului era bine definit,
dezvăluind o arie de largă de interese şi preocupări; Candidatul era creativ;
Candidatul avea abilităţi de comunicare deosebite; Informaţiile din
background-ul candidatului erau compatibile cu CV-ul; Alţi oameni au postat
referinţe foarte bune cu privire la candidat”.
Dan LUCA /
Bruxelles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu