sâmbătă, 6 iulie 2013

Tehnologie... sau nevoia oamenilor de oameni


Evoluţia tehnologică a schimbat “nevoia oamenilor de oameni”. Nu ni se mai pare ciudat că în marea majoritate a cazurilor în care încercăm să contactăm telefonic un furnizor de produse sau servicii, ne răspunde un robot care ne ajută să rezolvăm problema prin simpla apăsare a unor taste. Dar nici vânzătorul care să îţi zâmbească la intrarea în magazin nu mai este indispensabil – cumpărăturile se fac mult mai rapid online.

Interesant şi complet materialul publicat de Cariere care ilustrează modul în care tehnologia influenţează comunicarea în special, viaţa oamenilor în general. “Tehnologiile de recunoaştere a obiectelor şi de clasificare automată a imaginilor avansează într-un ritm rapid şi ne putem aştepta ca în mai puţin de un deceniu să ajungem să fim în totală simbioză cu interfaţa unui computer”, spune autorul.

Mi-ar face plăcere să enumăr doar câteva elemente care fac diferenţa între tehnologia de acum câteva decenii şi cea de azi – de la ecranul inteligent cu care interacţionăm acum tactil (dar în scurt timp acesta va “simţi” ce îi cerem fără să îl mai atingem), la maşina care ne oferă informaţii despre trafic cu ajutorul super-computerului din dotare, şi deloc fantastic, întorcându-te acasă poţi găsi cada pregătită cu apă la temperatura potrivită şi cina caldă.

Apoi, Facebook! Da, reţelele sociale şi platformele media, de genul YouTube îşi transformă utilizatorii în “producători de conţinut”.

Am mai scris depre aceste lucruri:




 

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu