Evoluţia
tehnologică a schimbat “nevoia oamenilor de oameni”. Nu ni se mai pare ciudat
că în marea majoritate a cazurilor în care încercăm să contactăm telefonic un
furnizor de produse sau servicii, ne răspunde un robot care ne ajută să
rezolvăm problema prin simpla apăsare a unor taste. Dar nici vânzătorul care să
îţi zâmbească la intrarea în magazin nu mai este indispensabil – cumpărăturile
se fac mult mai rapid online.
Interesant şi
complet materialul publicat de Cariere
care ilustrează modul în care tehnologia influenţează comunicarea în special,
viaţa oamenilor în general. “Tehnologiile de recunoaştere a obiectelor şi de
clasificare automată a imaginilor avansează într-un ritm rapid şi ne putem
aştepta ca în mai puţin de un deceniu să ajungem să fim în totală simbioză cu
interfaţa unui computer”, spune autorul.
Mi-ar face plăcere
să enumăr doar câteva elemente care fac diferenţa între tehnologia de acum
câteva decenii şi cea de azi – de la ecranul inteligent cu care interacţionăm
acum tactil (dar în scurt timp acesta va “simţi” ce îi cerem fără să îl mai
atingem), la maşina care ne oferă informaţii despre trafic cu ajutorul
super-computerului din dotare, şi deloc fantastic, întorcându-te acasă poţi
găsi cada pregătită cu apă la temperatura potrivită şi cina caldă.
Apoi, Facebook!
Da, reţelele sociale şi platformele media, de genul YouTube îşi transformă
utilizatorii în “producători de conţinut”.
Am mai scris
depre aceste lucruri:
Dan LUCA /
Bruxelles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu