luni, 9 septembrie 2013

Pentru ce se mai face lobby?


Adrian Yalland, cu aproape 20 de ani de experiență în relații publice, relații guvernamentale și comunicare politică, îşi exprima recent viziunea personală despre activitatea de lobby şi relaţiile care se nasc de aici.

“Faptul că un lobby-ist și un deputat sunt prieteni nu poate fi schimbat, prietenia lor nu ar trebui automat să conducă la suspiciuni din partea presei, dar nici la secretomanie din partea deputatului și lobby-istului”, spune acesta. “Lobby-ul profesional de astăzi este despre comunicare strategică, înțelegerea nevoilor clientului și crearea unui advocacy credibil în cercurile politice și guvernamentale – nu despre a suna pentru o favoare un vechi prieten”, foarte bine sublinia Adrian Yalland.

Ce defineşte un bun lobby-ist în opinia specialistului? - “Cunoașterea procesul legislativ este, prin urmare, esențială, dar și a ști cine ce interese are și de ce au interesele respective. Un bun lobby-ist își va folosi mai întâi urechile și gura pentru a pune întrebări și pentru a asculta răspunsuri, pentru ca apoi să vorbească. Lobby-ul nu înseamnă bombardarea factorilor de decizie cu informații, ci adaptarea mesajului pentru a stârni interesul deputaților, asigurarea sprijinului acestora și transformarea suportului lor în acțiuni. Lobby-ul este, așadar, foarte strategic și, în mod excepțional, este tactic - și un bun lobby-ist ar trebui să înțeleagă unele dintre lecțiile lui Machiavelli sau Jiāng Zǐyá despre arta guvernării, război și guvernanță civică”.

E foarte important de înţeles “cum și despre ce este industria asta în realitate”, pentru a reuşi să mai spulberăm din percepţiile negative, indiferent că este sau nu vorba de un Registru al lobby-iștilor.

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu