miercuri, 19 martie 2014

Dan LUCA – articol în ziarul Prahova – “Bruxelles-ul ca brand turistic”

Apreciez foarte mult felul în care autorităţile bruxelleze au ştiut să profite de faptul că aici se află institutiile europene, că oraşul este emblemă a Uniunii Europene şi au dezvoltat şi partea turistică.

Mai multe despre acest subiect puteţi citi în corespondenţa pe care am pregătit-o de curând pentru ziarul Prahova:

..............

Locuiesc în Bruxelles-ul european de 17 ani şi apreciez modul în care autorităţile au ştiut să valorifice avantajul găzduirii instituţiilor europene. Vedem cum a devenit Bruxelles-ul un pol de organizare a congreselor europene şi internaţionale, dar e mai mult decât atât. Aici s-a dezvoltat un turism de nişă, unde turistul îşi petrece maximum două-trei zile. Chiar dacă brandul este superevaluat, belgienii cunosc realitatea – nu e prea mult de vizitat pe aici, aici nu e Paris sau Roma, şi nici măcar Atena sau Istanbul.

Bruxelles-ul este vizitat anual de diplomaţi, reprezentanţi ai organizaţiilor nonguvernamentale, ai federaţiilor industriale, consultanţă, media, corporaţii, think thank-uri, concentraţi în jurul pieţei Schuman. Când expaţii UE aleg să rămână la Bruxelles pentru mai mult de zece ani, 77% devin proprietari de case, ceea ce reflectă atractivitatea pieţei imobiliare din Bruxelles.

Dar, să revenim la turişti! Aceştia vin să vadă unul dintre locurile principale de luare a deciziilor comunitare, cu implicaţii majore asupra vieţii fiecărui cetăţean. Chiar dacă nu este „Ziua porţilor deschise“, Serviciul de vizite al Comisiei va îmbunătăţi cunoştinţele turiştilor despre Uniune. Organizate la Centrul pentru vizitatori situat în apropiere, aceste prezentări au o durată de 90 de minute şi sunt urmate de o sesiune de întrebări şi răspunsuri. Comisia nu este singura instituţie UE care se poate vizita. Consiliul UE oferă conferinţe de informare, iar Parlamentul European găzduieşte vizite individuale sau pentru grupuri organizate, ocazie cu care putem asista la o sesiune plenară sau la un eveniment public, participarea fiind gratuită.

Profitând de poziţia de capitală a Europei, Bruxelles-ul reuşeşte să promoveze şi valorile proprii. Pe lângă sediile acestor instituţii, poţi vizita o serie de muzee - Muzeul jucăriilor, Muzeul regal de arte frumoase, Muzeul filmului - pieţe şi parcuri, poţi admira arhitectura, te poţi relaxa într-o cafenea boemă sau pe o terasă, degustând unul dintre sutele de feluri de bere tradiţională.

După o astfel de vizită, Bruxelles-ul nu va mai părea la fel de sobru. Bruxelles-ul, o capitală a contrastelor, este extrem de animat, mai ales în perioadele de vacanţă când, pe străzi, în localuri şi magazine, întâlneşti turişti din toate colţurile lumii. Localurile oferă posibilităţi variate de alegere, din diferite culturi gastronomice, de la fructele de mare specifice întregii ţări, la bucătărie grecească, italiană, chinezească, turcească sau marocană. Muzica străzilor sau a pub-urilor va aminti şi ea că te afli într-un oraş unde poţi regăsi unul dintre cele mai mari mozaicuri culturale şi lingvistice.

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu