Rata de participare
la alegerile europene este consideratã ca un indicator al sprijinului public
pentru UE, dar conform Dr. Christina Holtz-Bacha, profesor de comunicare la
Universitatea Erlangen-Nürnberg, aceasta nu este o asociere perfect valabilă.
În interviul acordat recent pentru EurActiv aceasta
sublinia că alegerile naționale sunt mult mai interesante pentru electorat. “Alegerile europene nu dispun de această emoție pe care o avem în timpul
alegerilor din Bundestag”, explica Christina Holtz-Bacha. Acesta fiind motivul
pentru care este atât de dificil de a mobiliza alegătorii, un soi de “ciclu
vicios” între părți, candidați și mass-media, unde, dacă dedicarea lipsește de
la unul dintre acești actori, implicarea celorlalţi va fi de asemenea minimă.
Dacă este să le
luăm punctual, avantajul social-democraţilor este faptul că aceştia au un
candidat de top, care este cel puțin un candidat de top european. Este de asemenea de înțeles că SPD urmărește o campanie electorală
personalizată, dar în cazul creştin-democraţilor, de centru dreapta, Christina
Holtz-Bacha sublinia că imaginea este destul de diferită – actualul cancelar se
află în centrul campaniei partidului, deși ea nu este în top în alegerile
europene.
După părerea
specialistei în domeniul comunicării, este foarte posibil ca alegătorii să
ofere prin vot sprijin euroscepticilor germani, în loc de a da partidelor mari
votul. ″Să nu uităm că am avut alegeri în Bundestag cu doar o jumătate de an în
urmă, şi la cârma Germaniei este acum o mare coaliție. Poate că acum alegătorii
pot exprima ceea ce cred ei despre modul în care marea coaliție a efectuat
mandatul până în prezent″, spunea Christina Holtz-Bacha.
Despre motivarea
cetăţenilor de a participa la alegerile pentru Parlamentul European, precum
şi despre sprijin
din partea lor, în special a generaţiilor mai tinere, pentru proiectul
european, am mai scris lunile trecute.
Dan LUCA / Bruxelles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu