sâmbătă, 24 mai 2014

“Emoţia” în alegerile europene


Rata de participare la alegerile europene este consideratã ca un indicator al sprijinului public pentru UE, dar conform Dr. Christina Holtz-Bacha, profesor de comunicare la Universitatea Erlangen-Nürnberg, aceasta nu este o asociere perfect valabilă.

În interviul acordat recent pentru EurActiv aceasta sublinia că alegerile naționale sunt mult mai interesante pentru electorat. “Alegerile europene nu dispun de această emoție pe care o avem în timpul alegerilor din Bundestag”, explica Christina Holtz-Bacha. Acesta fiind motivul pentru care este atât de dificil de a mobiliza alegătorii, un soi de “ciclu vicios” între părți, candidați și mass-media, unde, dacă dedicarea lipsește de la unul dintre acești actori, implicarea celorlalţi va fi de asemenea minimă.

Dacă este să le luăm punctual, avantajul social-democraţilor este faptul că aceştia au un candidat de top, care este cel puțin un candidat de top european. Este de asemenea de înțeles că SPD urmărește o campanie electorală personalizată, dar în cazul creştin-democraţilor, de centru dreapta, Christina Holtz-Bacha sublinia că imaginea este destul de diferită – actualul cancelar se află în centrul campaniei partidului, deși ea nu este în top în alegerile europene.

După părerea specialistei în domeniul comunicării, este foarte posibil ca alegătorii să ofere prin vot sprijin euroscepticilor germani, în loc de a da partidelor mari votul. ″Să nu uităm că am avut alegeri în Bundestag cu doar o jumătate de an în urmă, şi la cârma Germaniei este acum o mare coaliție. Poate că acum alegătorii pot exprima ceea ce cred ei despre modul în care marea coaliție a efectuat mandatul până în prezent″, spunea Christina Holtz-Bacha.

Despre motivarea cetăţenilor de a participa la alegerile pentru Parlamentul European, precum şi despre sprijin din partea lor, în special a generaţiilor mai tinere, pentru proiectul european, am mai scris lunile trecute.

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu