sâmbătă, 28 februarie 2015

Acurateţe şi autenticitate în mesajul UE


"Acurateţe, autenticitate și interes" a fost sloganul unuia dintre fondatorii relaţiilor publice, Ivy Lee, slogan ce rămâne şi după aproape 100 de ani în picioare.

Deși este nevoie de ani lungi să fie construită, reputația unei entitãți poate fi deteriorată rapid. Acest lucru se poate întâmpla la orice fel de organizații, inclusiv o uniune supranațională ca UE. În ciuda faptului că UE a dat mai mult de 65 de ani de pace în Europa, criza euro a fost, paradoxal, cel mai atractiv subiect pentru mass-media. Oamenii din întreaga lume au început să urmărească știri referitoare la UE din cauza consecințelor crizei euro. Deci, un exerciţiu de comunicare la toate nivelele, cum ziceam acum câţiva ani.

În ultimii ani, UE a cheltuit o mulțime de timp și bani pentru a comunica cu cetățenii săi şi pentru a explica politicile sale, dar mesajele de informare și comunicare erau pline de „jargon” și impactul a fost sărac.

Astfel, prin intermediul blogului său, Stavros Papagianneas, accentuează principalele chestiuni care ar contribui la un PR mai eficient în cazul UE: transparența alegerii liderilor, explicarea procesului de desemnare a preşedintelui Comisiei Europene, lucru esențial pentru democrație; legitimitatea, punerea la punct a unei strategii media şi orientarea către o presă pan-europeană. În plus, pe lângă utilizarea reţelelor sociale pentru comunicare, pe lângă mijloacele tradiţionale, sunt recomandate întâlnirile faţă în faţă a reprezentanţilor UE cu cetăţenii. Ar trebui vizitate toate țările UE și organizate dezbateri în școli, piețe, întâlniri în care să fie atrase atât societatea civilă, cât și organizațiile profesionale, etc. Un sfat important este evitarea inserţiile video virale, periculoase şi interpretabile într-o comunitate cu 24 de limbi.

Dan LUCA / Bruxelles

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu