"Acurateţe, autenticitate și interes" a fost sloganul unuia
dintre fondatorii relaţiilor publice, Ivy Lee, slogan ce rămâne şi după aproape
100 de ani în picioare.
Deși este nevoie de ani lungi să fie construită, reputația unei entitãți
poate fi deteriorată rapid. Acest lucru se poate întâmpla la orice fel de
organizații, inclusiv o uniune supranațională ca UE. În ciuda faptului că UE a
dat mai mult de 65 de ani de pace în Europa, criza euro a fost, paradoxal, cel
mai atractiv subiect pentru mass-media. Oamenii din întreaga lume au început să
urmărească știri referitoare la UE din cauza consecințelor crizei euro. Deci, un
exerciţiu
de comunicare la toate nivelele, cum ziceam acum câţiva ani.
În ultimii ani, UE a cheltuit o mulțime
de timp și bani pentru a comunica
cu cetățenii săi şi pentru a explica politicile sale, dar mesajele de
informare și comunicare erau pline de „jargon” și impactul a fost sărac.
Astfel, prin intermediul blogului său, Stavros
Papagianneas, accentuează principalele chestiuni care ar contribui la un PR
mai eficient în cazul UE: transparența
alegerii liderilor, explicarea procesului de desemnare a preşedintelui
Comisiei Europene, lucru esențial pentru democrație; legitimitatea, punerea la
punct a unei strategii media şi orientarea către o presă pan-europeană. În
plus, pe lângă utilizarea reţelelor sociale pentru comunicare, pe lângă
mijloacele tradiţionale, sunt recomandate întâlnirile faţă în faţă a
reprezentanţilor UE cu cetăţenii. Ar trebui vizitate toate țările UE și
organizate dezbateri în școli, piețe, întâlniri în care să fie atrase atât societatea
civilă, cât și organizațiile profesionale, etc. Un sfat important este evitarea
inserţiile video virale, periculoase şi interpretabile într-o comunitate cu 24
de limbi.
Dan LUCA / Bruxelles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu