luni, 23 februarie 2015

Funcţionarii publici trebuie sã interacţioneze prin social media

În doar câțiva ani, Guvernul Marii Britanii (ţară recunoscută pentru atenţia deosebită pe care o acordă mediului online - piraterie şi licenţe, securitate, etc.) a reuști să revoluționeze modul în care comunică online, lansând un singur domeniu guvernamental, GOV.UK și transformând modul în care rețelele sociale sunt utilizate pentru comunicarea de știri și informații despre activitatea Cabinetului.

Alte guverne din Europa, inclusiv cel din România, privesc cu interes utilizarea eficientă a social media pentru comunicarea mesajelor guvernamentale către categorii diferite tipuri de public, atât intern cât și extern și sunt dornice să învețe. În plus, Parlamentul European, ca şi instituţie, şi eurodeputaţii, în mod individual, sunt de activi în ultima perioadă pe reţelele sociale.

Anthony Simon, Directorul Departamentului de Comunicare Digitală pentru Guvernul Marii Britanii și Cabinetul Primului Ministru, a fost deschis în a împărtăși ideile sale cu privire la provocările și beneficiile mediului digital pentru administrația publică în general, precum și cu privire la povestea de succes a guvernului britanic. “Am făcut mai mult pentru a încuraja funcționarii noștri publici să utilizeze rețelele sociale pentru a interacționa cu publicul. Nu mai putem fi văzuți doar ca birocrați fără chip; avem nevoie să ascultăm, să contribuim și să interacționăm cu oamenii pe care îi servim”.

Câteva elemente interesante cu care Executivul britanic încearcă să se remarce pe reţelele sociale: inserţia de grafice și fotografii, conştientizarea în rândul funcţionarilor publici a beneficiilor, dar şi a riscurilor acestui mod de comunicare. Noutatea în comunicarea digitală îşi ia rolul şi de a “influența agenda zilnică a știrilor tradiționale. Multe anunțuri făcute acum sunt transmise mai întâi pe canalele digitale. De exemplu, când Primul Ministru anunță noi miniștri, anunțurile sunt acum realizate prin intermediul contului @Number10gov. Acesta ajunge la aproape 3 milioane de utilizatori, față de doar un grup restrâns de părți interesate”, spunea Simon.

Având ca inspiraţie modelul britanic , în toamna trecută a fost lansată şi în România reţeaua dedicată comunicatorilor din instituțiile publice românești, întâlniri în cadrul cărora se dezbat provocările utilizării canalelor digitale în strategia de comunicare a instituţiei.

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu