Astăzi
am publicat un nou material în Ziarul
Financiar. Subiectul a fost inspirat din evenimentul
EURACTIV de la Bruxelles.
Săptămâna aceasta au fost prezentate la Bruxelles rezultatele
sondajului de opinie referitor la activitatea federații europene. Organizat de
EURACTIV, publicul țintă a fost conglomeratul de 3.000 de entități asociative
prezente în capitala
comunitară. Este prima analiză cantitativă și calitativă a activității de lobby
european de la începerea pandemiei.
În media 8 persoane lucrează în fiecare birou european,
ceea ce creează o piață de aproximativ 25.000 experți focalizaţi în interacțiunea cu
instituțiile europene, dar și cu principalele capitale UE. Obiectivul
acestora este clar: acces la factorii de decizie, impact asupra legislației și
comunicarea permanentă cu organizațiile naționale sau corporațiile pe care le
reprezintă la Bruxelles.
Desigur, criza pandemică a afectat puternic bugetele
asociațiilor, două din trei organizații avânt veniturile reduse în ultimele 18
luni. Se vorbește tot mai mult,
în acest context,
de diversificarea surselor de venit. Alături de tradiționala cotizație anuală,
se caută elemente de monetizare a raportelor științifice produse, a programelor
de formare profesională sau chiar a organizării unor evenimente noi, de impact,
în diverse sectoare precum cel al energiei, sãnãtãţii sau tehnologie.
Nu există un an 4-lea val pandemic în Bruxelles și asta
în special datorită atingerii procentului de vaccinare de turmă în Belgia de
peste 70%. Noul normal al activității din Bruxelles prevede acum o
prezența în birou de 2-3 zile pe săptămânã, iar ideea activității de
acasă a prins și va rămâne. Unele organizații caută soluții de duratã, un lider de organizație
precizând că acum în contractele de angajat sunt prevăzute posibilitãţile de a lucra 12 zile pe
lunã de acasă
și 3 luni pe an de a activa online dintr-o altă țară. Desigur, este
important de urmărit legislația țării de rezidență. În Belgia, de exemplu,
încadrarea juridică cu impact asupra taxelor se schimbă dacă derulezi
activități din altă țară mai mult de 3 luni pe an. Este un subiect de
urmărit în anii viitori.
Revenind la asociațiile europene, acestea au
practic două viteze din punct de vedere al comunicãrii strategice. Există o
planificare care anticipează un orizont de 6 luni, dar și o flexibilitate de
reacție adaptată schimbărilor politice.
Formele de interacţiune au ocupat un loc
central în cadrul dezbaterilor. Dacă ne referim la comunicarea internă,
webinarele vor continua să fie canalul preferat, dar cu o dezvoltare spre
soluțiile hibrid. O atenție specială trebuie să se acorde însă posibilei
discriminări a persoanelor prezente online față de cele care sunt prezente
fizic în întâlnire. Conferințele Virtuale sunt înlocuite treptat cu cele în
format combinat (fizic și online), dar bugetele acestor evenimente pot sã schimbe abordarea, în funcţie de puterea financiarã a organizaţiei.
Dan LUCA / Bruxelles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu