vineri, 20 aprilie 2012

Presa afacerilor europene – clasamente

Dacă este să analizăm evoluţia preferinţelor cetăţenilor europeni în privinţa surselor de informare despre UE, tabloul păstrează cam aceeasi tendinţă – câstigă online-ul si presa scrisă pierde teren, iar în ceea ce priveste televiziunea, procentul utilizatorilor rămâne semnificativ.

Conform unui recent studiu realizat de britanicii de la Comres, respondenţii afirmă că urmăresc cel puţin o dată pe săptămână principalele titluri care s-au remarcat si până acum în domeniu.

În ceea ce priveste, de exemplu, EurActiv-ul, 60% dintre asociaţiile europene si 61% dintre ONG-uri îl folosesc ca sursă principală.

Indiferent de categoria de respondenţi, de la elitele din domeniul academic, la eurodeputati, toţi preferă Financial Times, publicaţie ce atinge procente între 27% si chiar 82%, în cazul Think-thank-urilor.

După studiul de faţă, The Economist se clasează pe un loc similar cu FT, cu foarte mici diferente în preferinţele utilizatorilor, după cum declară acestia. BBC ocupă locurile fruntase, în special în cazul reprezentanţilor de pe nivelele superioare ale organigramei europene.

Cum este si normal, fiecare dintre aceste titluri si-a propus să atragă un anumit public ţintă, astfel prin informaţiile pe care le furnizează încearcând să satisfacă cerinţele acestuia. Bruxelles-ul produce o cantitate enormă de informaţie din toate domeniile, încât, vă daţi seama că ar fi imposibil de acoperit toată gama de consumatori de o singură sursă.

Dan LUCA / Bruxelles 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu