Dacă este să analizăm evoluţia preferinţelor cetăţenilor
europeni în privinţa surselor de informare despre UE, tabloul păstrează cam
aceeasi tendinţă – câstigă online-ul si presa scrisă pierde teren, iar în ceea
ce priveste televiziunea, procentul utilizatorilor rămâne semnificativ.
Conform unui recent studiu realizat de britanicii de la Comres,
respondenţii afirmă că urmăresc cel puţin o dată pe săptămână principalele
titluri care s-au
remarcat si până acum în domeniu.
În ceea ce priveste, de exemplu, EurActiv-ul,
60% dintre asociaţiile europene si 61% dintre ONG-uri îl folosesc ca sursă
principală.
Indiferent de categoria de respondenţi, de la elitele din
domeniul academic, la eurodeputati, toţi preferă Financial Times, publicaţie ce
atinge procente între 27% si chiar 82%, în cazul Think-thank-urilor.
După studiul de faţă, The Economist se clasează pe un loc similar
cu FT, cu foarte mici diferente în preferinţele utilizatorilor, după cum declară
acestia. BBC ocupă locurile fruntase, în special în cazul reprezentanţilor de
pe nivelele superioare ale organigramei europene.
Cum este si normal, fiecare dintre aceste titluri si-a
propus să atragă un anumit public ţintă, astfel prin informaţiile pe care le
furnizează încearcând să satisfacă cerinţele acestuia. Bruxelles-ul produce o
cantitate enormă de informaţie din toate domeniile, încât, vă daţi seama că ar
fi imposibil de acoperit toată gama de consumatori de o singură sursă.
Dan LUCA / Bruxelles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu