duminică, 20 mai 2012

New Media în mediul european


Recent a avut loc la Bruxelles o dezbatere pe tema Social Media, cu accent pe diferenţele care le prezintă comparativ cu media tradiţională şi posibilităţile de a comunica prin aceste mijloace pentru influenţarea factorilor de decizie europeni.

Concluziile demonstrează că audienţa este reprezentată de toţi actorii europeni, indiferent că sunt membrii ai Parlamentului European, ai Comisiei, sau alţi reperezentanţi la Bruxelles, jurnalişti, Think-tank-uri, ONG-uri, etc, utilizează cu toţii platformele mediei sociale.

Cum am mai arătat recent, majoritatea respondenţilor preferă ca sursă principală de informare varianta online a marilor publicaţii europene. Wikipedia este una dintre noile media apreciate cu prioritate atât de membrii Parlamentului European, la fel ca şi furnizorul video YouTube.

Conform studiilor, Facebook-ul este utilizat zilnic sau săptămânal de 70% dintre eurodeputati în scopuri profesionale, comparativ cu un procent de doar 39% dintre lobbiştii de la Bruxelles şi 20% dintre stakeholderi. LinkedIn este mai apreciat de către federatiile industriale, ONG-uri europene, think tank-ri, reprezentanţi din mediul academic şi jurnalişti.

Tabloul actual al surselor de informare europene este caracterizat nu numai modificarea comportamentului publicului, ci într-o foarte mare măsură şi de adaptarea ofertei presei la nevoile exprimate ale audienţei.

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu