Recent
a avut loc la Bruxelles o dezbatere pe tema
Social Media, cu accent pe diferenţele care le prezintă comparativ cu media
tradiţională şi posibilităţile de a comunica prin aceste mijloace pentru
influenţarea factorilor de decizie europeni.
Concluziile
demonstrează că audienţa este reprezentată de toţi actorii europeni, indiferent
că sunt membrii ai Parlamentului European, ai Comisiei, sau alţi reperezentanţi
la Bruxelles, jurnalişti, Think-tank-uri, ONG-uri, etc, utilizează cu toţii
platformele mediei sociale.
Cum
am mai arătat recent, majoritatea respondenţilor preferă ca sursă principală de
informare varianta
online a marilor publicaţii europene. Wikipedia este una dintre noile media
apreciate cu prioritate atât de membrii Parlamentului European, la fel ca şi
furnizorul video YouTube.
Conform
studiilor, Facebook-ul este utilizat zilnic sau săptămânal de 70% dintre eurodeputati
în scopuri profesionale, comparativ cu un procent de doar 39% dintre lobbiştii
de la Bruxelles şi 20% dintre stakeholderi. LinkedIn este mai apreciat de către
federatiile industriale, ONG-uri europene, think tank-ri, reprezentanţi din
mediul academic şi jurnalişti.
Tabloul
actual al surselor de informare europene este caracterizat nu numai modificarea
comportamentului publicului, ci într-o foarte mare măsură şi de adaptarea ofertei
presei la nevoile exprimate ale audienţei.
Dan
LUCA / Bruxelles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu