sâmbătă, 10 noiembrie 2012

O Românie a serviciilor?

Ron Kaufman făcea recent o paralelă între România şi Singapore – aceasta din urmă rămânând acum 4 decenii fără toată industria, ramura de bază a țării, relocată în India și China. Nevoia i-a învăţat pe singaporezi, povesteşte acesta, să devină niște maeștri ai serviciilor. Paralela, deloc întâmplătoare, cunoscând potenţialul României.

În cadrul conferinţei de presă Kaufman a enumerat de asemenea multe din motivele pentru care România poate fi optimistă şi convinsă că se poate dezvolta prin adoptarea culturii serviciilor superioare oferite clienţilor – “Dacă avem de-a face cu servicii de excelență în interiorul companiei – între departamente, de la sediul central către filiale, între ture diferite, de la un nivel la altul, între fabrică şi magazine şi aşa mai departe – fiecare om în parte se simte mai bine la locul de muncă, are un respect mai mare față de ceea ce face. Oamenii se simt sprijiniţi şi, ca urmare, în mod natural, nu vor dori să părăsească organizaţia.”

Încă ceva de reţinut după această lecţie de business - importanţa calităţii în atragerea și retenția clienților şi ascultarea “vocii clientului” (una dintre cele mai importante aspecte în construirea unei culturi a companiei).

Dan LUCA / Bruxelles

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu