luni, 9 iunie 2014

Provocările actuale pentru antreprenori


Potrivit concluziilor sondajului PwC Global CEO Survey, directorii de companii din România consideră că există trei mega-tendinţe care le vor transforma afacerile în următorii ani - progresul tehnologic, epuizărea resurselor şi schimbările climatice, iar apoi, urbanizarea.

Mă voi limita de această dată asupra progresului tehnologic, un subiect cu care sunt mult mai familiarizat, tendinţă ale cărei efecte le simţim deja mult mai puternic în viaţa de zi cu zi. „În sensul în care avem tot mai mult sentimentul că viitorul a început ieri, inovaţia este cea mai importantă oportunitate de creştere. Iar aceasta nu se mai rezumă doar la tehnicile de fabricare a produselor sau la maniera de prestare a serviciilor, ci şi la modalităţile de abordare şi atragere a clienţilor”, spunea Vasile Iuga, Country Managing Partner, PwC România. “Directorii generali din România văd ca principală oportunitate de creştere a afacerii inovaţia în privinţa produselor şi serviciilor, într-o proporţie (47%) mai mare decât cea a omologilor la nivel global (35%) şi european (33%)”.

Dinamica momentului cere ca pe lângă modul de abordare al clienţilor şi gândirea de noi servicii şi produse adaptate contextului, în acelaşi timp şi raportul dintre angajaţi şi antreprenori să fie unul adaptat vremii. Intraprenorul primeşte mână liberă şi suport în concretizarea ideilor bune de dezvoltare a afacerii.

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu