Potrivit
concluziilor sondajului PwC
Global CEO Survey, directorii de companii din România consideră că există
trei mega-tendinţe care le vor transforma afacerile în următorii ani -
progresul tehnologic, epuizărea resurselor şi schimbările climatice, iar apoi,
urbanizarea.
Mă voi limita de
această dată asupra progresului tehnologic, un subiect cu care sunt mult mai
familiarizat, tendinţă ale cărei efecte le simţim deja mult mai puternic în
viaţa de zi cu zi. „În sensul în care avem tot mai mult sentimentul că viitorul
a început ieri, inovaţia este cea mai importantă oportunitate de creştere. Iar
aceasta nu se mai rezumă doar la tehnicile de fabricare a produselor sau la
maniera de prestare a serviciilor, ci şi la modalităţile de abordare şi
atragere a clienţilor”, spunea Vasile Iuga, Country Managing Partner, PwC
România. “Directorii generali din România văd ca principală oportunitate de
creştere a afacerii inovaţia în privinţa produselor şi serviciilor, într-o
proporţie (47%) mai mare decât cea a omologilor la nivel global (35%) şi european
(33%)”.
Dinamica momentului
cere ca pe lângă modul de abordare al clienţilor şi gândirea de noi
servicii şi produse adaptate contextului, în acelaşi timp şi raportul dintre
angajaţi şi antreprenori să fie unul adaptat vremii. Intraprenorul
primeşte mână liberă şi suport în concretizarea ideilor bune de dezvoltare a
afacerii.
Dan LUCA /
Bruxelles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu