Experţii din
Bruxelles-ul european se adreseazã noului preşedinte al Comisiei Europene, Jean-Claude
Juncker, sugerând a alege câte un comisar
pentru comunicații şi un altul pentru sectorul mass-media.
O adevărată
provocare pentru Juncker va fi aceea de a transmite mesajul UE cât mai bine şi
de a asigura o strategie durabilă pentru fragilul sector al mass-media, fără
însă a le confunda pe cele două, se sublinia. “UE are nevoie de un
sector mass-media sănătos, în primul rând la nivel național. Nici un sistem democratic nu poate supraviețui fără o presă sănătoasă”.
În contextul în
care, în total, șase direcții generale se ocupă cu sectorul mass-media, totul
într-un sistem extrem de complex cu multiple implicaţii precum cel european,
ideea susţinută vizează îmbunătăţirea organizării serviciilor de comunicare ale
Comisiei Europene, şi în acelaşi timp regruparea separată a politicilor pentru
susţinerea unei media independentă.
Dan LUCA /
Bruxelles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu