joi, 4 septembrie 2014

Măsurarea lobby-ului la Bruxelles (definiţie academică)

Conform sondajelor, între nouă criterii de măsurare a succesului activităţii de lobby al federaţiilor industriale la Bruxelles, pe primele locuri se regăsesc “recunoaşterea de către factorii de decizie la nivel înalt a expertizei prezentate” şi “feedback-ul din partea membrilor”.

Dar care este valoarea adăugată oferită membrilor prin lobby? Reprezentarea la Bruxelles, monitorizarea legislaţiei europene, comunicarea pe teme de politici comunitare și influenţa în stabilirea politicilor europene sunt avantajele precizate în peste 80% dintre răspunsuri.

În comunicarea externă un rol esenţial îl au publicaţiile media specializate în legislaţie europeanã şi informările din media industrială, reprezentând 65, respectiv 63%. Media naţională specializată este relevantă doar 41%, media internaţională generală 36%, iar media naţională generalistã, 18%.

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu