Sugeram crearea
unei literaturi cu rol în promovarea Europei, dar acest rol îl poate juca la fel de bine şi cinematografia.
Idee se poate aplica cu succes şi la nivel naţional. Figurile istorice pot deveni branduri naţionale, asta apropo de noul film
lansat recent de americani, producţie ce îl are ca personaj principal pe Vlad
Ţepeş.
“Dracula ar
putea fi un brand care să salveze turismul din România”, sugestie pe care o
făcea în 2012 şi Dan
Matei Agathon, atunci când pe marile ecrane rula filmul de animaţie Hotel
Transylvania. Toată această frenezie legată de Dracula şi întreţinută episodic
prin producţii cinematografice de top trebuie transformată în turişti pentru
România. “Dacă ne împiedicăm de pudibonderii false şi nu profităm de brandul
turistic Dracula, România are de pierdut o reclamă mondială oferită gratis de
Hollywood, aşadar şi milioanele de fani Dracula care ar putea vizita ţara
noastră în căutarea acestui personaj de legendă”, explica Dan Matei Agathon.
Cineaştii
români sunt apreciaţi la nivel internaţional, e păcat să nu profităm de
talentul lor în dezvoltarea României. Putem găsi personaje care să prindă la
public şi să ne facem astfel cunoscuţi.
Dan LUCA /
Bruxelles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu