joi, 27 noiembrie 2014

E-learningul parte legitimã a sistemului de învâţãmânt?

Recent, Grupul la nivel înalt privind modernizarea învățământului superior aprecia într-un raport că învățământului superior european române în continuare prea conservator pentru a se adapta la inovațiile tehnologice.

Grupul face 15 recomandări adresate statelor membre ale UE cu privire la modul de a integra predarea digitală și metode de învățare în programele lor de învățământ. Sistemele de învățare curente sunt reticente în a lăsa în urmă metodele clasice și în a restructure modul în care universitățile și școlile funcționează. Profesorii nu au pregătirea profesională necesară pentru a face față unor noi moduri de școlarizare. Instituțiile în sine sunt slab echipate cu noile tehnologii pentru a oferi educație on-line de înaltă calitate.

"Deși Europa începe să facă progrese, este încă în urma SUA în utilizarea noilor tehnologii în universități și colegii", declara Mary McAleese, fostul președinte al Irlandei, și președinte al Grupului reunit la nivel înalt. "Noi ar trebui să valorificăm punctele forte pe care le avem, cum ar fi utilizarea pe scară largă a ECTS (creditele), pentru a ne asigura că învățarea digital în Europa este recunoscută, acreditată și de calitate".

La fel de reticenţi se dovedesc a fi și studenții, care au reţineri în a se înscrie în programe on-line, ca o alternativă la cele tradiționale, dar asta în special pentru că multe dintre aceste cursuri on-line nu oferă credite la obținerea unei diplome. De fapt, una dintre recomandările Grupului este ca ţările UE să recunoască e-learning-ul ca fiind o parte legitimă a sistemului educațional.

Beneficiile unui program de predare digitale sunt multiple, potrivit raportului. Un curs online nu numai că poate să fie adaptat la nevoile fiecărui elev, dar permite, de asemenea feedback-ul imediat la și de la participanți. Recomandările grupului veni într-un moment se așteaptă ca cererea pentru învățământul superior să crească. Potrivit UNESCO, mai mult de 250 de milioane de elevi vor solicita intrarea într-un program de acest fel în anul 2025, comparativ cu 100 de milioane de studenții în prezent.

Pentru a satisface astfel de cerinţe, universitățile și școlile vor trebui să înceapă de pe acum integrarea “școlii digitale” în programa convenţională.

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu