Recent, Grupul
la nivel înalt privind modernizarea învățământului superior aprecia într-un raport că învățământului superior european române în
continuare prea conservator pentru a se adapta la inovațiile tehnologice.
Grupul face 15
recomandări adresate statelor membre ale UE cu privire la modul de a integra
predarea digitală și metode de învățare în programele lor de învățământ.
Sistemele de învățare curente sunt reticente în a lăsa în urmă metodele clasice
și în a restructure modul în care universitățile și școlile funcționează. Profesorii nu au pregătirea profesională necesară pentru a face față unor
noi moduri de școlarizare. Instituțiile în sine sunt slab echipate cu noile
tehnologii pentru a oferi educație on-line de înaltă calitate.
"Deși
Europa începe să facă progrese, este încă în urma SUA în utilizarea noilor
tehnologii în universități și colegii", declara Mary McAleese, fostul
președinte al Irlandei, și președinte al Grupului reunit la nivel înalt.
"Noi ar trebui să valorificăm punctele forte pe care le avem, cum ar fi
utilizarea pe scară largă a ECTS (creditele), pentru a ne asigura că învățarea
digital în Europa este recunoscută, acreditată și de calitate".
La fel de
reticenţi se dovedesc a fi și studenții, care au reţineri în a se înscrie în programe
on-line, ca o alternativă la cele tradiționale, dar asta în special pentru
că multe dintre aceste cursuri on-line nu oferă credite la obținerea unei
diplome. De fapt, una dintre recomandările Grupului este ca ţările UE să
recunoască e-learning-ul ca fiind o parte legitimă a sistemului educațional.
Beneficiile
unui program de predare digitale sunt multiple, potrivit raportului. Un curs
online nu numai că poate să fie adaptat la nevoile fiecărui elev, dar permite,
de asemenea feedback-ul imediat la și de la participanți. Recomandările
grupului veni într-un moment se așteaptă ca cererea pentru învățământul
superior să crească. Potrivit UNESCO, mai mult de 250 de milioane de elevi vor
solicita intrarea într-un program de acest fel în anul 2025, comparativ cu 100
de milioane de studenții în prezent.
Pentru a
satisface astfel de cerinţe, universitățile și școlile vor trebui să înceapă de
pe acum integrarea “școlii digitale” în programa convenţională.
Dan LUCA /
Bruxelles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu