marți, 4 noiembrie 2014

Noi idei în comunicarea europeanã – puterea la regiuni!

“Criza fără precedent declanșată în Uniunea Europeană pe fondul lipsei de încredere a cetăţenilor, solicită instituțiilor europene să-și asume responsabilitatea și să vină cu o nouă strategie de comunicare pentru a reconecta oamenii cu proiectul European”, este de părere Christophe Rouillon. Francezul propune un plan de comunicare comun cu obiective măsurabile pentru toate instituțiile în cadrul “Planului de Comunicare 2015-2019: Reconectarea Europei cu cetățenii săi la următoarele alegeri europene din 2019”, introducând orașele și regiunile în centrul strategiei sale.

Christophe Rouillon, primarul orașului francez Coulaines și vice-președinte al Asociației Primarilor din Franța responsabil pentru Europa, susţine că strategia trebuie să fie elaborată în comun cu instituțiile europene și statele membre. Subliniind în final, scopul nu este de a răspândi vestea bună de la Bruxelles, ci acela a schimba dezbaterea europeană pentru orașe și regiuni, care sunt cele mai apropiate de oameni.

Mai exact, până în 2019 majoritatea respondenților în sondarea publică, Eurobarometru, ar trebui să ia în considerare faptul că "vocea lor contează în Uniunea Europeană", că sunt "bine informați cu privire la problemele europene" și că au o "imagine pozitivă a UE", e imaginea optimistă pe care Rouillon o vizualizează. De asemenea, se face apel ca 20% din bugetul de comunicare a UE să fie descentralizat la nivel național și local, insistându-se pe dezvoltarea conceptului de "Case ale Europei", centre de informare și mass-media locală și națională, cu scopul de a ajunge la publicul larg cât mai ușor.

O altă idee cheie este de a organiza, împreună cu Parlamentul European și cu Comisia, 500 de "dialoguri cu cetățenii". Aceste întâlniri ar trebui să aibă loc în locuri cu semnificație simbolică și să se ocupe de chestiunile europene, care sunt sensibile pentru comunitatea sau regiunea în cauză. În acest scop, acordurile de parteneriat ar putea fi încheiat cu 500 de posturi de televiziune, posturi de radio locale și ziare din Europa pentru organizarea dezbaterilor. În cadrul acestei noi abordări, fiecare regiune din Europa ar trebui să fie vizitată cel puțin o dată pe an de către un comisar european.

Ar fi, de asemenea, recomandabil să se adune cel puțin 5.000 de municipii, orașe și regiuni în rețeaua "Friends of Europe" până în 2019, în scopul de a se angaja și de a oferi asistență profesioniștilor în comunicare din statele membre. Planul ar trebui să stimuleze o dezbatere publică în Europa, pe baze istorice, culturale, filozofice și sociologice ale integrării europene, dar în același timp să deschidă calea pentru un dialog cu privire la impactul concret al politicilor europene asupra vieții de zi cu zi a oamenilor.


Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu