sâmbătă, 11 aprilie 2009

Publicitate online sau TV?


Am prezentat recent tendinţele în comunicare pe perioada crizei. Vis-a-vis de această problemă, extrem de utile sunt observaţiile pe care le face Julian Boulding, în interviul pentru HotNews.ro. Boulding este preşedintele thenetworkone, companie ce cuprinde o reţea de peste 300 de agenţii independente, pentru campanii publicitare internationale şi preciza „România şi alte ţări au adoptat relativ lent Internetul şi au rămas în urma multor state occidentale în ceea ce priveşte răspândirea conexiunilor la Internet în bandă larga.”

Agenţiile de publicitate care mişcă inteligent îşi adaptează strategiile pentru a ţine pasul cu tehnologia, economia şi audienţa. Internetul are un efect major, iar în România, procentul de penetrare a broadband-ului este de doar 10%, în timp ce în alte ţări occidentale acesta ajunge până la 40%.

Aşa cum am mai arătat, Boulding recunoaşte că nu e uşor să îţi faci un website şi să produci „virale”. Dar ca să ai succes, la fel ca şi în celelalte media, ideea este să anticipezi schimbarea, pentru ca adaptarea la cerinţele momentului să fie mult mai uşoară. Tehnologia avansează într-un ritm alert, clienţii îşi doresc să aibă rezultate rapide, şi cei care nu reuşesc să ofere exact ceea ce caută utilizatorii, se vor pierde pe drum.

Pe timp de criză, TV-ul rămâne în continuare o media bună, însă pentru campaniile de genul „două produse la preţ de unul”.

Internetul permite o targetare mai exactă, fiind posibilă alegerea persoanelor pentru care să fie afişate reclamele, după mai multe criterii. Şi dacă e vorba de măsurarea audienţei, aceasta se realizează mult mai uşor şi mai repede în cazul utilizatorilor de internet.

Prognoza dată de Boulding este că vor merge bine agenţiile care vor oferi o gamă variată de servicii, atât de media tradiţionale, cât şi evenimente, PR, dar mai ales comunicare digitală sau pe mobil. Astfel, şi clienţii vor câştiga timp şi bani. Iar în ceea ce priveşte structura agenţiilor, cele independente, cu capacitate de a lucra la nivel internaţional, pentru că se mişcă mult mai repede decât cele cu 100.000 de angajaţi.

Dan LUCA/ Bruxelles

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu