miercuri, 25 noiembrie 2009

50 de români despre comunicarea europeană

Pe 18 noiembrie 2009 am lansat la Bruxelles cartea “Dilemele comunicării Uniunii Europene”. A fost un experiment reuşit în care 50 de români şi-au adus contribuţia la această publicaţie. Pentru cei interesaţi, cuprinsul arată astfel:

1. Prefaţa – Comunicarea europeană - Vasile Puşcaş
2. Cuvântul de introducere din partea coordonatorului - Antropologia unei dileme europene – Dan Luca
3. Dilemele comunicării Uniunii Europene – Dan Luca
4. Harta Bruxelles-ului european – Dan Luca
5. Ce spunem, cine ne ascultă? – MEP Corina Creţu (Parlamentul European)
6. Mijloace de comunicare politică la dispoziţia unui europarlamentar – Mihaela Militaru (Parlamentul European)
7. Comunicarea politică la Parlamentul European – completarea dintre Grupul Politic şi Delegaţiile naţionale – Radu Magdin (Parlamentul European)
8. Comunicarea politică în perioade extra-electorale - Susana Dragomir (Parlamentul European)
9. Reconectarea Europei cu cetăţenii prin politica de comunicare – doar o himeră? – Titus Poenaru (Parlamentul European)
10. Comunicarea inter-instituțională la nivel comunitar - Mădălina Ivănică (Comisia Europeană)
11. Comunicarea instituţională (experienţa de comunicare cu presa românească) - Ioana Gligor (Comisia Europeană)
12. De ce este limitată comunicarea europeană? – Alina Ujupan (Comisia Europeană)
13. Comunicarea afacerilor europene: pentru, cu şi între cetăţeni – Arabela Ster (Comisia Europeană)
14. Comunicarea cercetării la nivel comunitar – Alexandra Gurău (Comisia Europeană)
15. Regiunile instituţionalizate şi comunicarea europeană - Mihaela Vasile (Comitetul Regiunilor)
16. Comunicarea instituţională – România în Bruxelles-ul european - Brînduşa Chiribuţă (Reprezentanţa Permanentă a României pe lângă UE)
17. Dilemele comunicării europene - Gabi Sopanda (Ambasada României din Washington)
18. Decriptarea politicilor sectoriale şi comunicarea lor către cetăţeni - Radu Şerban (Ambasada României din Londra)
19. Eficienţa comunicării europene “este admirabilă, sublimă, putem zice, dar lipseşte cu desăvârşire” – Eugen Babău
20. În spatiul public european, a comunica înseamnă a exista – Mădălina Sişu
21. Impactul tehnologiei asupra comunicării politice în Statele Unite ale Americii - Raluca Viman-Miller (SUA)
22. Dificultăţi de traducere: Paradigma europeană şi realităţile externe la început de secol XXI – Dragoş Popa (Canada)
23. Comunicarea Politică – Partidul Popular European şi iniţiativa sa – Cleopatra Rusu-Deaconu (EPP – SME Union)
24. Grupurile de interese din Bruxelles-ul european – Dan Luca
25. Comunicarea europeană şi procesul decizional comunitar – Anca Toma (Burson-Marsteller)
26. Lobby-ul în afacerile europene: noile provocări – Cazimir Precup (Kreab Gavin Anderson)
27. "Blestemul comunicării" în UE - Silvia Andreescu (Eamonn Bates Public Affairs)
28. Cine ne ajută să comunicăm Europa acasă? – Roxana Lesovici (Hydro Bruxelles)
29. Provocări ale comunicării în mediul corporatist – Adnana Manda (Swift Bruxelles) şi Mariana Florea
30. Dilemele comunicării - Între deficit democratic şi adaptarea post-integrare - Simona Popa (ACT - Association of Commercial Television in Europe)
31. Riscurile comunicării în asigurarea securităţii europene – Constantin Manolache
32. Grupuri de interese – poziţionare şi comunicare europeană - Nicoleta Raportaru (EHMA - European Health Management Association)
33. Politica de sănătate europeană – comunicare şi lobbying. Exemplul organizaţiilor de pacienţi – Roxana Rădulescu (European Patients' Forum)
34. Visul american este european – Condruţa Filip (EFFAT-European Federation of Food, Agriculture and Tourism Trade Unions)
35. Managementul asociaţiilor industriale - cât e comunicare şi cât e lobby? – Dana Popp (Kellen Europe)
36. Pentru un lobby românesc în Bruxelles-ul european – Raul Rădoi (UNNPR - Uniunea Naţională a Notarilor Publici din România – biroul Bruxelles)
37. Comunicarea la nivel comunitar – etica şi strategie - Irina Little (EASA - European Advertising Standards Alliance)
38. Presa afacerilor europene - Adriana Băncianu (ITP Europe)
39. Cinci ani de comunicare a informaţiei europene. EurActiv România – Adrian Lungu (EurActiv România)
40. Comunicarea europeană prin intermediul televiziunii acreditate în Bruxelles – Magdalena Moreh (TVR – biroul Bruxelles)
41. Impresiile unui reporter neintegrat - Denise Theodoru (Radio România Actualităţi)
42. Uniunea Europeană, ignorată de presă pentru că „nu vinde” – Vasile Măgrădean (Mediafax – biroul Cluj)
43. Comunicarea în contextul pieţei unice europene – Ştefan Morcov (SIVECO – biroul Bruxelles)
44. Proiectele europene şi importanţa comunicării – Cezara Iacoboaiei (EurActiv Bruxelles)
45. Absorbţia fondurilor UE evoluează greu, comunicarea în domeniu "se mişcă" în acelaşi ritm - Ioana Morovan (HotNews / EurActiv România)
46. Comunicare şi identitate competitivă – Costin Lianu
47. Filiale de partid în afara teritoriului statului naţional – Dan Luca şi Mihaela Mereşi
48. Politica europeană de tineret şi cetăţenia activă din perspectiva comunicării europene - Raluca Voinea (EURODESK)
49. UE - materie optională în şcoli - Codruţa Filip
50. Comunicarea unui nou program educaţional comunitar – Dan Luca
51. Comunicarea digitală: mai puţin elitism, mai multă popularitate – Anda Ghiran
52. Dialogul Social – cadru de comunicare între autorităţiile administraţiei publice şi reprezentanţii angajaţilor şi angajatorilor – Ciprian Dragomir (Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale din România)
53. Despre asumarea responsabilităţii celor două Românii – Dan Luca şi Codruţa Filip
54. Comunicarea intereselor diasporei româneşti – Dan Luca
55. Strategii de comunicare pentru Stânga europeană – Dan Luca şi Mihaela Mereşi
56. Rombel - o comunitate şi un fenomen media - Dorin Fleşeriu (Rombel)
57. Clubul „România-UE” – Comunicare şi reţea de afaceri europene în Bruxelles - Radu Magdin şi Nicu Ştefănuţă
58. Casa Europei Cluj – localizarea europeanului pe plan local - Raluca Petruţa (Casa Europei Cluj)
59. În loc de încheiere - Comunicarea europeană în următorii 10 ani - Dan Luca

Vreau să le multumesc şi prietenilor de la QualMedia din Cluj pentru publicarea cărţii.

Dan LUCA / Bruxelles


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu