Facebook, Twitter sau alte reţele sociale îşi pot pune amprenta şi în procesul de recrutare al angajaţilor.
Imaginea online a candidaţilor poate influenţa decizia departamentului de resurse umane. Informaţiile postate şi activitatea acestora sunt importante şi bineînţeles datele găsite în urma “documentării online” sunt şi mai interesante şi mai valoroase dacă există un blog personal cu care potenţialii angajaţi se fac remarcaţi. Şi atunci fotografiile postate, limbajul utilizat şi subiectele abordate sunt elemente definitorii, deşi nu neapărat eliminatorii înainte de un interviu direct.
Este foarte bine de urmat sfatul de a prezenta interes pentru subiecte din domeniul pentru care se aplică, acesta fiind o dovadă clară că viitorii angajaţi sunt cu adevărat interesaţi să obţină un astfel de job.
Normal că şi după angajare este importantă activitatea pe reţelele sociale, poate chiar şi mai importantă pentru că imaginea angajatului este imaginea companiei. Firma poate interveni atunci, poate atrage atenţia, fără a trece însă în cealaltă extremă, adică fără a afecta viaţa extra-profesională a angajatului, şi a transforma munca în pedeapsă.
Dan LUCA / Bruxelles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu