În ultimii ani numărul blogurilor care au ca temă principală afacerile europene au evoluat spectaculos, chiar şi comisarii europeni postând mesaje pe site-urile personale, însă de remarcat este rezultatul unui studiu recent care demonstrează că bloggerii independenţi, care scriu despre politica UE, au din ce în ce mai mult succes în faţa rivalilor, mass media. Internetul se transformă astfel si pe planul comunitar dintr-o sursă de informare într-un mijloc de interacţiune şi comunicare în dublu-sens.
Acelaşi studiu arată că 60% dintre utilizatorii de internet citesc sau scriu pe bloguri, sau iau parte la alte dezbateri online.
În topul clasamentului blogurilor cu cele mai relevante conţinuturi, cu cel mai mare număr de vizitatori unici, cele care au cel mai bun “ranking” în motoarele de căutare sau cele care sunt cel mai des menţionate pe alte web-uri, regăsim Stephen Gardner's 'The Digger', Stanley Crossick's 'Stanley’s Blog' şi Jon Worth's 'Euroblog', foarte aproape de BBC's Gavin Hewitt şi blogul Financial Times' Brussels.
Cifrele studiului nu sunt deloc de neglijat însă nu putem avea o imagine reală asupra blogurilor care tratează teme europene, luându-le în considerare doar pe cele scrise în limba engleză.
Poate nu e rău să avem şi un top al blogurilor de afaceri europene în limba română.
Dan LUCA / Bruxelles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu